2012. okt 01.

Pálinka szerelmem... - Hús nélkül

írta: Hajós Ágnes
Pálinka szerelmem... - Hús nélkül

Gomba sajttal, málnával, édesburgonyával és ribizlipálinkával

Ismét találtam egy nekem való megmérettetést. A Pécsi Borozó a Brill Pálinkaházzal karöltve olyan receptekre kíváncsi, melyeknek szerves része a Pálinkaház által kínált valamely termék. Mi múltkor pont Harc községen utaztunk át, benéztem hát hozzájuk. Választottam háromféle, nekem szimpatikus pálinkát és nekiálltam kombinálni. Kicsit féltem, mert még sosem főztem gyümölcspárlattal, de nagy megnyugvásomra hihetetlenül különleges aromát tud adni a vele készült ételnek. Ez most egy háromrészes sorozat lesz, íme az első rész:

Sült vargánya ementáliszósszal és édesburgonyás-málnás fánkkal

 DSC_0723s

Hozzávalók 4 főre:

40 dkg vargánya (közepes méretűek)

2 gerezd fokhagyma

2 ág kakukkfű

4 dkg vaj

Só, bors  

20 dkg ementáli sajt

1,5 dl félédes fehérbor

2 cl Brill Feketeribizli-pálinka

Só, bors  

10 dkg édesburgonya

10 dkg málna + a díszítéshez

15 dkg tönköly fehérliszt

1 dkg élesztő

1 ek olívaolaj

1 dl langyos víz

2 ek cukor

1 kk só  

A bort felforraljuk, míg elpárolog az alkohol. Belereszeljük a sajtot, kevergetve megvárjuk, hogy teljesen felolvadjon. Ekkor hozzáöntjük a pálinkát, megsózzuk, borsozzuk. Pár percig nagyon alacsony lángon bugyogtatjuk, majd a lángot elzárva melegen tartjuk.

Az édesburgonyát meghámozzuk, kockákra vágjuk, lobogó sós vízben pár perc alatt megfőzzük. Az élesztőt belemorzsoljuk a langyos vízbe, elkeverjük 1 mk cukorral, felfuttatjuk. Villával összetörjük az édesburgonyát, összekeverjük a liszttel, a sóval, a málnával, a maradék cukorral és az élesztős keverékkel. Nedves konyharuhával letakarva langyos helyen duplájára kelesztjük. Evőkanállal szaggatva bő, forró olajban kisütjük őket.

A gombát 3-4 mm-esre szeleteljük. A vajat felolvasztjuk, belenyomjuk a fokhagymát, belecsipkedjük a kakukkfüvet, sózzuk, borsozzuk. A gombaszeleteket pár perc alatt kisütjük a fűszeres vajban.

Tálaláskor a gombaszeletek mellé szedünk pár darab fánkot és megöntözzük a szósszal.

DSC_0728s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

pálinka sajt vargánya fehérbor málna kakukkfű édesburgonya ementáli