2013. jan 02.

Legyen malacunk!

írta: Hajós Ágnes
Legyen malacunk!

Malackaraj töltve, gyümölcsös-krémes rizzsel

Nem vagyok babonás, de szeretem a hagyományokat. Ehhez tartozik Szilveszterkor a malachús, Újévkor a lencse fogyasztása. Az óév utolsó napjaiban sikerült szép darab malackarajhoz jutnom, rögtön tudtam, hogy ebből alkotnom kell. Bár az új konyhám enyhén szólva is hagy kívánnivalót maga után, de a sütés-főzéshez minden adott.

Félretettem hát a költözés általi kupi miatt érzett lelkiismeret-furdalásomat és nekiálltam. Igazából az előkészítés csak 20 percet vesz igénybe, aztán mehetett a sütőbe, én pedig vissza pakolni. Azért örültem, hogy végül sikerült az év utolsó napját egy ilyen fogással színesebbé tenni, evés közben egy kicsit kikapcsoltam és a Boldog Új Évre gondoltam :)

 

Malackaraj sajttal, bacon-nel, almával töltve, aszalt gyümölcsös rizzsel

 DSC_1354s

Hozzávalók 4 főre: 1 kg bőrös, csontos malackaraj egészben 3 alma 10 dkg füstölt sajt 1 fej fokhagyma 10 szelet bacon 2 ág rozmaring 1 üveg almás cider Olívaolaj 20 dkg rizs 2 ek óriásmazsola 2 ek aszalt cseresznye 1 csipet sáfrány Só, bors    

A karaj bőrét átlósan bevágjuk, de ne túl mélyen, csak a zsírrétegig. A húsba éles, hegyes késsel többször is mélyen beleszúrunk. 1 almát és a sajtot vékony hasábokra vágjuk, a lyukakba tömködjük 4 szelet bacon-nel együtt. A rozmaring leveleit lecsipkedjük, durvára vágjuk, összekeverjük 4 ek olívaolajjal, ezzel bedörzsöljük a húst, sózzuk (óvatosan), borsozzuk. A bőr nélküli részt betakarjuk a maradék bacon-szeletekkel, feldaraboljuk a maradék almát. Egy magas falú jénait kiolajozunk, beleszórjuk az almaszeleteket, bőrrel lefelé ráfektetjük a húst. Melléteszünk egy fej fokhagymát, ráöntünk egy üveg cidert, és betoljuk a 150 fokra előmelegített sütőbe. 2-2,5 órát sütjük, sűrűn locsolgatva a cider-es pecsenyeszafttal. Akkor jó, ha a hús puhára, a bacon pedig ropogósra sül.

Egy lábasban 2 ek olívaolajon fehéredésig pirítjuk a rizst, felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel. Beleszórjuk a gyümölcsöket, a sáfrányt, sózzuk, borsozzuk. Lefedve, takarék lángon 20 percig főzzük, majd 5 percig pihentetjük.

DSC_1360s

Tálaláskor a húst egészben levágjuk a csontról (könnyen le kell, hogy váljon), felszeleteljük és a rizzsel kínáljuk.

srtfjzk

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

alma mazsola rozmaring bacon sáfrány füstölt sajt cider malackaraj aszalt cseresznye