2013. máj 08.

A legendás kovászos uborka - a legjobb dolog a nyárban (nekem)

írta: Hajós Ágnes
A legendás kovászos uborka - a legjobb dolog a nyárban (nekem)

Az én kovászos uborkám, ami nyáron hetente készül

Mivel még a szezon elején vagyunk, gondolom, időszerű, hogy kiírjam a saját receptem. Szerencsére az elkészítésnél csak egy dolog biztos: semmiféle mennyiség nincs kőbe vésve. Ha bármelyik összetevőből kicsit kevesebb, vagy több jut (én pl. az uborkát csak "szemre" vásárlom), ízben akkor sem igazán lesz változás. El lehet sózni, én is szoktam, akkor át kell kicsit öblíteni vízzel.

Most nem egy hatalmas mennyiséget osztok meg veletek, gondolva azokra, akik nem egy öttagú mindenevő családot akarnak ellátni :)

Kovászos uborka

 

DSC_0114s
 

Hozzávalók egy 2 literes üveghez:

Kb. 60 dkg uborka

3 szál kapor

1 ek só

1 gerezd fokhagyma

1 nagy szelet (ha lehet kovászos) kenyér

 

Az uborkákat alaposan megmossuk, végeiket levágjuk. Itt jegyezném meg, hogy mindenféle körömkefés félórás dörzsölések keringenek a köztudatban, de én erre nem érek rá :) Nem is volt baj soha, pedig már egy ideje készítem.

Szóval bevágjuk az uborkát a következő módon:

DSC_0555s.jpg

A megtisztított fokhagymát az üveg aljára tesszük, szépen rárakosgatjuk az uborkákat. A tetejére tesszük a kaprot. A sót elkeverjük 1 l meleg vízben, ráöntjük a kaporra (ne legyen túl forró, mert szétreped az üveg). nem biztos, hogy mindet felhasználjuk, de ez az arány a jó. Végül a tetejébe beletuszkoljuk a kenyeret, lefedjük egy tányérral.

Olyan helyre tesszük, ahol sokat süti a nap. Félreértések elkerülése végett nem a naptól lesz az uborkának jellegzetes íze, csak attól gyorsabb lesz a folyamat. Elég, ha néha rásüt a nap, de folyton minimum 25 fok van napközben, így is végbemegy az erjedés.

DSC_0113s

2-3 nap után (mikor a színe sárgás árnyalatot vett), kidobjuk belőle a kenyeret. Az uborkákat áttesszük egy másik tálba, rászűrjük a lét, és fogyasztásig hűtőben tartjuk.

DSC_2350s.jpg

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

uborka kovászos uborka