2014. aug 07.

Gyors magyaros

írta: Hajós Ágnes
Gyors magyaros

Gyorsan, egyszerűen elkészíthető magyaros étel a pásztortarhonya.

Nekem a nyári időszakban - főleg, ha nagyon meleg van - nem nagyon van kedvem főzni, bármilyen furcsa is. Sokat dolgozok, de a család nem maradhat ebéd nélkül. A kertem ontja a paradicsomot, ezért sokszor főzök olyat, amibe el tudom használni, rengeteg lecsó és többféle paradicsomsaláta készül, de most valami mást akartam.

A következő ételt akkor találtam, mikor egy ételkiszállító cég menüjét böngésztem ötletek után. Időről-időre kiderül, hogy vannak még olyan magyaros ételek, amiről nem hallottam, így voltam a pásztortarhonyával is. Nagyon megtetszett, igazi férfias étel (mármint a családomban levő férfiak az ilyenekért lelkesednek) és ami a legjobb, viszonylag kevés idő- és energiaráfordítással készül el. Íme:

Pásztortarhonya

 DSC_6379s

Hozzávalók 4 főre:

30 dkg tarhonya

2 paradicsom

2 paprika

1 nagy hagyma

25 dkg krumpli

1 púpozott ek pirospaprika

10 dkg füstölt szalonna

20 dkg kolbász

 

A hagymát apróra vágjuk, a paradicsomot, a paprikát nagyobb szeletekre, a szalonnát felcsíkozzuk, a kolbász félcentisre karikázzuk.

A szalonnát egy lábasban elkezdjük kiolvasztani, rádobjuk a hagymát. Mikor sárgára pirult, hozzáadjuk a paradicsomot és a paprikát, megvárjuk, hogy kicsit összeessen. Rászórjuk a tarhonyát, kicsit kevergetjük, jöhet a pirospaprika és a nagyobb kockára vágott krumpli, felöntjük 3 dl vízzel. Időnként megkeverjük, puhára főzzük. Ha elfő a víz, pótoljuk, szaftosnak kell maradni. A végén hozzákeverjük a kolbászkarikákat, 5 perc után elzárjuk a lángot. Azonnal tálalhatjuk.

Szólj hozzá

hagyma paradicsom paprika kolbász tarhonya szalonna