2015. feb 13.

Éttermi fogás otthon, nem csak haladóknak

írta: Hajós Ágnes
Éttermi fogás otthon, nem csak haladóknak

Ünnepi ebéd kacsával, színesen

Az utóbbi időben kicsit hanyagoltam a versenyzést. Egy időben sok recept- és főzőversenyen remekeltem, nagyon jól is esett, de a munka meg még néhány dolog miatt szinte felhagytam vele. Talán azért, mert az élet más területein is sikerélményeim voltak, nem hiányzott a kihívás.

Egyik hétvégén az én kisöcsémnek (34 éves, 185 cm :) ) is meg akartam mutatni, milyen kacsamellet tudok készíteni, meg hogy mit tanultam nyáron "tálalás" témában...

Az eredményt le is fotóztam, sőt, ide-oda be is neveztem vele, de sajnos nekem nincs annyi ismerősöm, hogy győztesnek szavaztak volna... Mindenesetre itthon sikert aratott :)

 

Rozmaringos kacsamell paprikasalsával és édesburgonyákkal

 DSC_3021s

Hozzávalók 4 főre:

4 db bőrös kacsamellfilé

80 dkg édesburgonya

8 dkg kékpenészes sajt

Kevés vaj

1 dl száraz fehérbor

Só, bors

1-1 piros és sárga kaliforniai paprika

1 közepes újhagyma a zöldjével együtt

Kevés olívaolaj

2 tk fehérborecet

2 ág rozmaring

Retekcsíra

A tálaláshoz tökmagolaj

 

A salsához kaliforniai paprikákat és az újhagymát apró kockákra vágjuk, egy ek olívaolajjal és a borecettel összeforgatjuk. Hűtőbe tesszük.

Az édesburgonyákat meghámozzuk, 30 dkg-ot egészben, a többit külön, feldarabolva főzzük meg. Az apró darabos batátából a kéksajttal, némi sóval és borssal botmixerrel pürét készítünk. Ha nem elég krémes, kevés vajat adhatunk hozzá.

Az egészben maradt burgonyából hasábokat vágunk, kevés olívaolajon megpirítjuk.

A kacsamellek bőréből kihúzgáljuk a maradék tokokat, pihéket majd négyzetrácsosan beirdaljuk. Csak a bőrt vágjuk be, a húsig ne érjünk! Bedörzsöljük mindenhol sóval, borssal, durvára vágott rozmaringgal. Egy nagyobb, száraz teflonserpenyőt felforrósítunk, bőrükkel lefelé belefektetjük a kacsamelleket, ropogósra sütjük a bőrüket. Kiöntjük az edényből a zsírt, majd a bort aláöntve megpároljuk a húsok többi oldalát is. Egy kisebb tepsi alján eloszlatunk némi kacsazsírt bőrrel felfelé beleültetjük a kacsamelleket, 5-10 percre 180 fokos sütőbe toljuk attól függően, hogy mennyire szeretnénk átsütni. Kivéve pár percig pihentetjük.

Tálalás előtt a salsát kicsit megsózzuk. Ebből és a püréből kis halmokat teszünk a tányérra, ráfektetjük a sült édesburgonyákat. A húst kettévágjuk, a tányér közepére tesszük. Retekcsírával és tökmagolajjal tálaljuk.

DSC_3023s

És itt van egy kis cikk a versenyen elért eredményről

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

kacsa paprika sajt kacsamell rozmaring édesburgonya tökmagolaj