2015. ápr 06.

Cole slaw, az amerikai káposztasaláta

írta: Hajós Ágnes
Cole slaw, az amerikai káposztasaláta

Abbahagyhatatlan saláta, tökéletes sültekhez, hidegtálhoz vagy csak magában

Mikor a hidegtálazást elkezdtem, olyan salátarecepteket kerestem, ami az átlagtól kicsit eltér, mégis mindenki szeretni fogja.

Így akadtam erre, amiről kiderült, hogy az amcsik nagyon is régóta ismerik, itthon az egyik gyorsétkezde-hálózatban is lehet kapni, aranyáron.

Azóta annyira megszerettem/ük, hogy szinte havonta elkészül, ami, ugye az én konyhámban nagy szó :)

 

Cole slaw

DSC_3916s 

Hozzávalók 4-6 főre:

Kb. 80 dkg fehér káposzta

1 nagy répa

1 közepes hagyma

 

Az öntethez:

8 ek majonéz

4 ek zsírszegény tejföl

2 ek tejszín vagy tej

2 ek méz

1 csokor petrezselyem

1 ek ecetes torma

4 tekerésnyi bors

Fél citrom leve

 

A káposztát, a répát és a hagymát megtisztítjuk, vékony csíkokra vágjuk (én késes robotgépben szoktam nem túl kicsire aprítani – sokkal gyorsabban megvan). Megszórjuk 1 ek sóval, összeforgatjuk, fél órát állni hagyjuk.

A petrezselymet apróra vágjuk, összekeverjük az öntet többi hozzávalójával. Megkóstoljuk, ha minden összetevőt érzünk benne, akkor jó, de só nem kell, mert a zöldségek éppen eléggé sósak lesznek (ha mégsem, utólag simán lehet pótolni).

A fél óra leteltével kinyomkodjuk a zöldségekből a levet, egy keverőtálban összeforgatjuk az öntettel. Kis ideig behűtjük, hogy az ízek összeérjenek.

DSC_3915s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta hagyma káposzta majonéz