2015. máj 23.

Paradicsomleves édesköménnyel, gazdagon

írta: Hajós Ágnes
Paradicsomleves édesköménnyel, gazdagon

Selymes zöldséges-tejszínes leves sok paradicsommal

Nálunk a paradicsomleves sűrűn látott vendég, a gyerekek nagyon szeretik. Én is, csak már kicsit unom...

Ezért múltkor újítottam kicsit, felturbóztam zöldségekkel, tejszínnel és nem is csalódtam :) Isteni, krémes, lágy, mégis intenzíven zöldséges ízű levest kaptam.

Recept innen.

 

Édesköményes paradicsomleves

DSC_0696s 

Hozzávalók 4 főre:

1 édeskömény-gumó

Fél l paradicsomlé (passata)

8 dl húsleves

1 szál szárzeller

1 kis fej hagyma

2 gerezd fokhagyma

2 dl tejszín

Só, bors

1 ek olívaolaj

2 db édesítő tabletta vagy 2 tk cukor

4 kis szelet kenyér

 

A hagymát és a zellert durvára vágjuk. Az édesköményt megfosztjuk a száraitól és vékonyra szeljük, a fokhagymát is feldaraboljuk. Az olívaolajt felhevítjük, rádobjuk a hagymát. Mikor megsárgult, hozzáadjuk a zellerdarabokat és az édesköményt. Mikor a zöldségek kicsit megpirultak, felöntjük a levessel, majd a paradicsomlével, beletesszük a fokhagymát is. Kicsit sózzuk, nagyon borsozzuk. Addig forraljuk fedő nélkül, míg a zöldségek megpuhulnak. Ekkor az egészet összeturmixoljuk, visszaöntjük a lábasba. Felmelegítjük, hozzáöntjük a tejszínt és ha nagyon sűrű maradna, akkor még kevés húslét is.

A kenyereket apróra vágjuk, száraz serpenyőben megpirítjuk.

Tányérokba szedjük, a krutonokkal tálaljuk.

DSC_0698s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

paradicsom tejszín zeller édeskömény