2015. nov 28.

A klasszikus görög saláta

írta: Hajós Ágnes
A klasszikus görög saláta

A horiatiki eredeti receptje

Ez igazából egy nyári recept, hiszen a felhasznált zöldségek ekkor a legízesebbek, de én télen is sokszor készítem.

Akár magában, akár egy nagy lakoma részeként is szeretjük. Kicsit tovább kell vadászni az igazán jóízű paradicsomot, végső esetben koktélparadicsommal helyettesítem, az mindig finom.

Az alábbi recept állítólag ugyanaz, mint amit a görögök készítenek (itt olvastam), de szerintem ott is ahány ház, annyi szokás :)

 

Görög saláta

DSC_0568s

Hozzávalók 4 főre:

1 nagy kígyóuborka

3 nagy paradicsom

1 nagy lilahagyma

30 dkg feta

20 dkg (magozatlan, ha lehet, fekete) olívabogyó

5 ek olívaolaj

Fél citrom leve

1 púpozott tk szárított bazsalikom

Díszíteni friss bazsalikom

 

A fetát és a paradicsomot 1,5-2 cm-esre kockázzuk, a uborkát felszeleteljük, a hagymát is durvára vágjuk. Az olívaolajat, citromlét és a bazsalikomot összekeverjük.

A hozzávalókat egy tálban összekeverjük, behűtjük. Ha nem akarjuk, hogy a feta szétkenődjön, akkor egy üvegtálban rétegezve rakjuk le az öntettel elkevert zöldségkeveréket és a sajtot, bazsalikomlevéllel díszítjük.

DSC_0563

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

paradicsom uborka bazsalikom feta