2016. jún 10.

Caprese, kedvenc olasz salátám

írta: Hajós Ágnes
Caprese, kedvenc olasz salátám

Ötperces nyárízű finomság

A most következő salátát szerintem sokan ismeritek, max. nem ebben a formában. Az olaszok kedvenc nyári "nassolnivalója", a caprese (kapréze). 

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy az olasz konyha az egyszerűségről szól, így ebbe a fogásba sem kell több lédús paradicsomnál és jófajta (ha van, bivaly-) mozzarellánál, kevés olívaolajnál és bazsalikomlevélnél. Só, bors és kész. Semmi olívabogyó, és főképp kerüljük a szárított fűszereket.

Régebben én is kisebb kockákra vágtam és úgy kevertem össze, de az étteremben, ahol dolgoztam, így szolgáltuk fel, mert mutatósabb. 

Nagyon várom, hogy végre megérjenek a kertemben a paradicsomok, szerintem több hétig ezen fogok élni :)

Caprese

DSC_0508s

Hozzávalók 1 főre:

1 db nagy mozzarella golyó (100-125 g)

2 nagy paradicsom

3 ek olívaolaj

6-8 bazsalikomlevél

Só, frissen őrölt bors

 

A mozzarellát és a paradicsomot cikkekre vágjuk, felváltva kör alakban egy tányérra lerakjuk. Megsózzuk, -borsozzuk, meglocsoljuk az olívaolajjal, megtűzdeljük a bazsalikomlevelekkel.

Azonnal magában vagy friss péksüteménnyel tálaljuk.

DSC_0510s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

paradicsom sajt bazsalikom mozzarella