2017. nov 17.

Zakuszka, ahogy én készítem

írta: Hajós Ágnes
Zakuszka, ahogy én készítem

Mártgatós, kenyérrevaló, szószalap - ahány ház, annyi szokás

Már elég régóta szemeztem ezzel a kencével, leginkább Gabojsza leírásából ismerem. Ahogy áradozott róla, már nagyon vágytam rá, hogy megkóstoljam...

Egyébként először ajvár receptet kerestem, de rá kellett jönnöm, hogy a két dolog szinte ugyanaz.

Idén neki is álltam elkészíteni, persze nem óriási mennyiségben. Igazából magamban nem bíztam, meg a családban, hátha rám marad. Azért erre-arra utánanéztem a neten, és emiatt változtattam a recepten, ami végül tökéletes lett. Már persze nekem, hiszen ez a recept is minden családban más és más, és persze mindenkinek a sajátja a tökéletes :)

 

 

Zakuszka

Hozzávalók 5 db, 2 dl-es üveghez:

70 dkg padlizsán

70 dkg kápia

15 dkg hagyma

2 dl (házi) paradicsomlé

3 ek olaj

Só, bors

1 babérlevél

Na-Benzoát (elhagyható)

 

A padlizsánokat egészben bedobjuk a 200 fokos sütőbe, addig sütjük, míg a belseje teljesen puha lesz. Látni lehet, mikor összeesik, érintésre is teljesen puha lesz, teljesítménytől függően fél-1 óra.

A paprikákat is megsütjük a sütőben, akkor jó, ha a héjuk több helyen megfeketedik. Mindkét zöldséget langyosra hűtjük, megszabadítjuk a héjuktól, a paprikákat a magjuktól is. Mindkettőt kicsit összevágjuk.

Az olajon megpirítjuk az apróra vágott hagymát, hozzáadjuk a padlizsánt és a paprikát, felöntjük a paradicsomlével, beledobjuk a babérlevelet.

Sózzuk, borsozzuk, de csak finoman, a végén úgyis igazítani kell. Addig kevergetjük, míg az egész alaposan besűrűsödik, be is sötétedik (puffogni fog). Megkóstoljuk, beállítjuk a sóját, még pár percig kevergetjük.

Még tűzforrón csírátlanított üvegekbe töltjük, a tetejére fél mk Na-Benzoátot szórunk, rátekerjük a tetejét és szárazdunsztba tesszük.

Másik megoldás, ha  kisebb üvegekbe töltjük, akkorába, amit pár nap alatt elfogyasztunk.  Ezekbe is tűzforrón töltsük a zakuszkát, rácsavarjuk a fedőt, gyorsan a tetejére fordítjuk. Így hagyjuk mondjuk fél órát aztán mehet is a polcra.

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

paradicsom padlizsán zakuszka ajvár