2018. máj 21.

Siófoki szezonnyitó kajálás képekkel

írta: Hajós Ágnes
Siófoki szezonnyitó kajálás képekkel

A felvonulást kihagytam, de az újdonságokat megkóstoltam 

Régen írtam már étteremajánlót, őszintén szólva elég nehezen veszem rá magam. Igazából most sem az következik, csak valami hasonló, de kaja azért lesz benne rendesen :)

Szóval a hétvégén volt a siófoki nagystrand, ismertebb nevén a Plázs, ezzel együtt a szezon ünnepélyes megnyitója. Aki ismer, az tudja, hogy én itt születtem, itt is élek, imádom a várost. A nyári nyüzsgést, a sok parti büfét, még a turisták egy részét is :D

Az idei évadot rendhagyó módon egy csomó ingyenes koncerttel és food truck show-val indította városvezetés. Aki nem ismerné ez utóbbi kifejezést (mármint a food truck show-t), annak úgy tudom a legegyszerűbben elmagyarázni, hogy mobil büfék egymás után különleges kínálattal. 

Volt itt átalakított barkas, lószállító, utasszállító busz és még sorolhatnám, szendvicsekkel, kézműves sörökkel, eperborral, cipóban sült csülökkel, kézműves fagyikkal és még rengeteg enni- és innivalóval, de könyvet is lehetett kapni.

A hétvégén kétszer is lementünk a gyerekekkel, és miután végigjártuk az egészet, szépen sorban ezek mellett döntöttünk:

Először a Cheche Nemburger

steakszendvicsét kóstoltuk némi sültkrumplival és szósszal.

A szendvics isteni volt, tökéletesen szaftosra sült hússal, a sült krumpli is kifogástalanra készült, nekem a paprikás szósz egy picikét ízetlen volt, de az ötlet egyáltalán nem rossz. A buci friss és könnyű, nem, NEM hamburgerzsemle, viszont a szendvicset pont így teszi teljessé, lágy, de ropogós, ahol kell :)

Másodszorra a Waffel Land finomsága következett,

egy epres-banános-nutellás gofri. Luca választása volt, ő is ette meg, én csak megkóstoltam.

Neki nagyon ízlett, még a cipőjét is leette a nutellával :) Ezzel véget is ért az első napunk, teli hassal hazabandukoltunk emészteni :)

Másnap vissztértünk, J erősen rákészült egy csülkös bablevesre, de 12-kor még valamiért nem volt kész... Értem én, hogy frissen kell az ételnek készülni, de ez pont az a fajta, aminek kicsit sem árt, ha másnapos.

Mindegy, éhesek voltunk nagyon, mentünk tovább. A kocsisor végén belefutottunk egy kézműves hamburgeresbe, a Burger Bár-Hol buszába:

Volt itt mindenféle ultrabrutál burger, de a gyerekek maradtak az oldschool, vagyis legalapabb verziónál krumplival:

J viszont egy sajtos-bacon-ös, óriás hambit rendelt:

Azt kell mondanom, a tökéletes hamburger az pont ilyen, amit itt adnak. Frissen készítve, gyönyörű, enyhén rózsaszínre sütött húspogácsával, ropogós krumplival, jó kis szósszal. A buci sajnos nem volt meleg, mintha nem került volna a grillre sütés előtt, de ezen simán túlléptünk, a belevaló annyira fincsi volt. 

Egy dolog viszont nem tetszett, mégpedig az, hogy a két fotó között nagyjából 20 percnek kellett eltelni. Ugyanis a két, egyidőben megrendelt étel kiadása között ennyi idő telt el, pedig nem volt tömeg. Nem vagyok hisztis fajta, nem is szóltam, de azért na...

Én közben átmentem egy másik étkezdéhez, ami tök vicces módon egy lószállító utánfutóból lett átalakítva, a Low Cost Gourmet Trailerhez:

(A képen ott nem az én gyerekeim vannak, de olyan cukik voltak, hogy nem kértem meg őket inkább, hogy álljanak ki a képből :) )

Két srác főzőcskézett bent, mégpedig tócsniból készítettek különböző szendvicseket. Én a hamburger-kóstolások miatt már nem vágytam húsra, szóval a camembert-es, epres, grillezett cukkinis, tejfölös változatot kértem. 

És bocsi srácok, de nem voltam tőle elájulva. Nagyon jó volt az ötlet, frissen is készült minden, de az eper pl. nem volt ízes és a tejföl is kicsit sok volt, az egész nekem nem állt össze. A másik a csomagolás volt, valahogy nem tudtam úgy megfogni, hogy harapható legyen a dolog. Volt villa, persze, de úgy nincs meg a szendvics-érzés... 

Kár, imádom a tócsnit, talán legközelebb egy húsossal próbálkozom, mert szerintem az alapötlet nagyon is jó, csak épp rossz pillanatban voltam ott.

A végére mindannyian brutálisan tele voltunk, a fiúk még a 20 fokos Balcsiban is megfürödtek :D

Hazafelé "elénkugrott" egy fagyiskocsi, ahol érdekes módon, szintén helyben készítették a nyalnivalókat:

Ráadásul én is állíthattam össze a kreációt. Én a snickers-banán kombó mellett döntöttem, amit úgy készítettek el, hogy egy darab banánt és egy darab csokit egy fagyasztott lapon apróra vágtak. Leöntötték egy kis fagyialappal, majd még párszor összedolgozták a jéghideg felületen, végül vékonyra nyújtották és feltekerték. Ment még rá szósz, roletti és szórás,

végül végre a kezünkbe kaphattuk :)

Az ár érték aránnyal nem vagyok tisztában, de ez esetben tökre nem gondoltam rá, annyira tetszett a dolog :)

Amúgy a fagyi nagyon finom volt, itt most tényleg tudtad, hogy mi kerül a tálkádba, nem voltak aromák és ízfokozók. 

Na, ezt már nem bírtam egyedül megenni, minden gyerkőc és J is beszállt az elfogyasztásba.

Ezután ismét hazaindultunk pihegni, de előtte még a kölkök kikönyörögtek egy szörnyen drága és ízetlen jégkását.

Ezt mondjuk pont ki lehetett volna hagyni, de összességében szinte 100 %-ban elégedett voltam a nappal. Sajnos mostanában nem lesz nálunk ilyen rendezvény, imádtam.

Aki csak teheti, látogasson ki egy food truck show-ra, ha a közelben van. Ha a teljesen hagyományos, magyar ízeket szeretitek, ott a helyetek, ha a különlegességeket, akkor meg pláne :)

  Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

fagyi gofri hamburger food truck