2018. nov 22.

Vajpuha sült oldalas kétféle körettel

írta: Hajós Ágnes
Vajpuha sült oldalas kétféle körettel

Egyszerű, mégis különleges ebéd  szép színesen :)

Nagyon kevés disznóhúst készítek, de ha mégis nekiállok, akkor a zsírdúsabb részeket szeretem. Azokat lehet ugyanis igazán puhára, szaftosra sütni, nekem se a karaj, se a szűz rész nem jön be.

Szóval nemrég a családot vártuk vendégségbe, akkor jutott eszembe, hogy megint valamit villantani kéne. 

Viszont nem szerettem volna az egész délelőttöt a konyhában tölteni, így mindent szépen előre összekészítettem. A céklát már előző nap megsütöttem, majd készítés előtt felmelegítem. A húst felvágtam (az édeskrumplit nem, mert megbarnul), lefedtem a tűzálló tálban, mehetett a hűtőbe, holnap csak sütni kell.

Szóval az eredmény tökéletes lett, a hús leomlott a csontról, a krumpli ropogott, a püré pedig tökéletesen kiegészítette a kompozíciót. Készítsétek el ti is, nem fogjátok megbánni!

 

Lassan sült oldalas céklapürével és édeskrumplival

Hozzávalók 4 főre:

1 kg sertésoldalas

Só, bors, őrölt kömény

1 nagy ág rozmaring

Olaj

 

80 dkg cékla, kb. 8 cm-es darabok

Pár tk porcukor, ízlés szerint (elhagyható)

Kb. 1 dl (hab)tejszín, ízlés szerint ez is lehet több

Só, bors, őrölt kömény

 

80 dkg édesburgonya

Só, bors

 

A céklákat egyenként alufóliába csomagoljuk, tepsibe ültetjük és kb. 1 óra alatt teljesen puhára sütjük (kést beleszúrva ellenőrizzük). Annyira kihűtjük, hogy meg lehessen hámozni. Nagyobb darabokra vágjuk, a tejszínnel, és a fűszerekkel krémesre turmixoljuk. Ha nem elég krémes, még adjunk tejszínt hozzá, a són és az édességen is állíthatunk még.

Az oldalast kétujjnyi csíkokra vágjuk, megszórjuk sóval, borssal és köménnyel. A rozmaring leveleit durvára vágjuk, összekeverjük 2 ek olajjal, ezzel is bedörzsöljük a húst.

Akkora sütőtálat veszünk, amibe később az édeskrumpli is belefér, de egyelőre csak a húsokat fektetjük bele, közéjük öntünk 2 dl vizet. 150 fokon sütjük kb. 2 órát, félidőben megfordítjuk. Elvileg nem kell letakarni, de ha nagyon sülne, akkor kis időre fóliával lefedhetjük.

Az édesburgonyát meghámozzuk, cikkekre vágjuk, megsózzuk, kicsit borsozzuk. A sütési idő letelte előtt 30 perccel kivesszük a sütőből az oldalast, a zsírba forgatjuk az édeskrumpli-cikkeket és fedő nélkül visszatoljuk a sütőbe.

Tálalás előtt visszamelegítjük a céklapürét, az oldalast ezzel és a sült édeskrumplival tálaljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

cékla édesburgonya oldalas