2013. okt 11.

A falafel nem csak pitában finom, itt egy laktató saláta

írta: Hajós Ágnes
A falafel nem csak pitában finom, itt egy laktató saláta

Saláta gazdagon extra finom öntettel

Először Egyiptomban ettem falafelt, vagyis csicseriborsó-fasírtot. Nagyon ízlett (mondjuk ott nekem minden), itthon is el akartam készíteni. A gyros büfék ugyan itthon is kínálják, de szégyenszemre valami mirelit vacakot kaptam, ott ahol arab a tulaj.... Ízetlen volt, még azt sem tudta az emberke megmondani, hogy eredetileg ami a fűszerezése.

Azért nem éreztem magam annyira elveszettnek, az alap dolgokkal tisztában voltam, egyedül az állaga jelentett gondot. Az egész ugyanis elég lágy, de utánaolvastam, és egyszerű a megoldás, a receptben megtalálható. Aki akarja, lehet a kis golyókat némi zöldséggel pitában tálalni, de én most egy mutatós és nem utolsó sorban finom salátát készítettem vele. Próbáljátok ki!

Saláta falafellel, mogyorós-citromos öntettel

 DSC_3338s1

Hozzávalók 4 főre:

A gombócokhoz:

1 konzerv csicseriborsó

1 tojás

1 hagyma

2 ek szezámmag (vagy 1 ek tahini)

1 gerezd fokhagyma

1 mk római kömény

1 mk koriandermag

1/2 csomag petrezselyem

Só, bors

Zsemlemorzsa

 

1 fej lollo rosso saláta

2 avokádó

1 marék apró szemű paradicsom

1 édesburgonya

 

Az öntethez:

1 tojás

6 dkg fehér cheddar sajt

1 dl földimogyoró-olaj

Negyed citrom leve

Csipet só, bors

 

A falafelhez az átöblített, lecsepegtetett csicseriborsót a nagyobb darabokra vágott hagymával, fokhagymával, tojással, szezámmaggal (vagy tahinivel) pürésítjük. A római köményt a korianderrel mozsárban összetörjük, a sóval, borssal és apróra vágott petrezselyemmel a masszához keverjük. Ha túl lágy lenne, félretesszük fél-egy órára letakarva a hűtőbe, addigra kicsit besűrűsödik.

Vizes kézzel mogyorónál kicsit nagyobb golyókat formázunk belőle, zsemlemorzsába forgatjuk, nagyon forró olajban pillanatok alatt kisütjük (ha nem elég forró az olaj, széteshet a golyó). Félretesszük, nem kell, hogy tűzforró maradjon.

Az édesburgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, lobogó sós vízben kb. 5 perc alatt megfőzzük, kivéve hűlni hagyjuk.

Az öntethez valókat a botmixer poharába tesszük, simára mixeljük, felhasználásig hűtőben hagyjuk.

A salátát leveleire tépkedjük, az avokádót hámozás után felcsíkozzuk, a paradicsomot kis karikákra vágjuk. Tálra rendezzük, elosztjuk rajtuk a batátakockákat, a csicseriborsó-golyókat, végül meglocsoljuk az öntettel.

DSC_3335s1

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

citrom csicseriborsó római kömény édesburgonya petrezselyem avokádó szezámmag tahini koriandermag földimogyoró-olaj fehér cheddar