2013. nov 02.

Reggeli burger - nem diétás, de nagyon finom

írta: Hajós Ágnes
Reggeli burger - nem diétás, de nagyon finom

Hokkaido zsemle és egy laktató szendvics tükörtojással és minden jóval

A reggeli a legfontosabb étkezés - ez egy nagyon is laktató változat :)

Szokásomhoz híven hétvégén valami extra kényeztetőt készítettem reggelire. Egyre morcosabb az idő, ha már napsütés nincs, legalább az étellel hozzunk valami melegséget a reggelbe.

A múltkori bejegyzésemben mutattam a Hokkaido-kalácsot, melynek a tésztája tökéletesen alkalmas, hogy édeskés ízű zsemlét készítsünk belőle. A méretét mi szabályozzuk, ha több részre osztjuk, gyerekeknek egy étkezésre tökéletesen elég.

A lejjebb bemutatott reggeli burgerhez azonban csak hatfelé osztottam a tésztát, nagyméretű bucikat sütöttem és egy igazi emberes reggelit készítettem. Fogyókúrázók ne olvassák tovább... :D

DSC_3973s

Hokkaido zsemle

 DSC_3917s

Hozzávalók:

A Hokkaido-kalács összetevői fele mennyiségben, csoki nélkül

 

A leírt módon összegyúrjuk, kelesztjük a tésztát. 6-8 egyforma részre vágjuk (én úgy szoktam, hogy lemérem a tésztát, ez alapján szintén mérlegen lemérem a zsömlének valókat). Zsemlealakúra formázzuk a darabkákat, 20X30-as tepsibe, egymástól kis távolságra, sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk. Ismét kelesztjük, míg megemelkednek, összeérnek. Ekkor lekenjük a tetejüket a tojássárgával, 220 fokos sütőben barnára sütjük. Rácson kihűtjük.

DSC_4000s

 

Brutál reggeli burger

 (sokáig gondolkodtam, de nem tudtam nőiesebb nevet adni neki)

DSC_3976s

Hozzávalók 4 főre:

4 db Hokkaido-zsemle

4 szelet füstölt-főtt tartja

4 szelet bacon

4 db tojás

1 nagy paradicsom

4 levél saláta

1 kisebb lilahagyma

4 szelet cheddar sajt

Worcestershire-szósz

Tabasco

Majonéz (elhagyható)

A zsemléket kettévágjuk, vágott felüket egy nagy, száraz serpenyőben megpirítjuk, melegen tartjuk. Ugyanebben a serpenyőben megpirítjuk a bacont, majd a tarját, ezt is félretesszük. Olajat öntünk a helyükre, mérsékeljük a lángot, beleütjük a tojásokat (ne folyjanak egybe). Mikor alul megszilárdult, lapáttal óvatosan megfordítjuk a tükörtojásokat. A tetejükre teszünk egy-egy szelet sajtot.

Közben összeállítjuk a szendvicseket: egy-egy zsemle aljára teszünk ízlés szerint majonézt, Worcestershire-szószt, Tabasco-t. Rá egy salátalevelet, erre egy szelet kettőbe tört bacon-t, majd a sajtos tojást. Erre jön a tarja, majd egy szelet paradicsom és lilahagyma. A zsemle felső részének a vágott felére is tehetünk a szószokból, végül befedjük vele a szendvicset. Azonnal fogyasszuk!

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta sajt szalonna bacon tarja lilahagyma zsemle cheddar Tabasco Worcestershire szósz