2015. máj 28.

Rakott burgonya francia módra, sok sajttal

írta: Hajós Ágnes
Rakott burgonya francia módra, sok sajttal

A franciák is tudnak jó rakott krumplit sütni, nézzétek :)

Egyik kedvenc szakácsom Anthony Bourdain. Imádom a fickót, bejárta az egész világot és nem finnyáskodott, akármit tettek elé. Persze, jó szakácshoz méltóan sok időt eltöltött Franciaországban is, hiszen az az igényes kulinária hazája.

Készítettem tőle már több ételt, csak még nem mutattam :) Most következzen a Tartiflette, ami a franciák rakott krumplija, a receptjét itt találtam. Sokkal gazdagabb ízekben, mint a miénk (amit persze szintén imádok), én szó szerint fel bírtam volna falni az egészet :)

Ja, és mielőtt nekem esne a műértő közönség, nem tudom, hogy valóban ez az eredeti recept, vagy csak Mr. Bourdain engedte el a fantáziáját, de én hiszek neki :)

 

Francia rakott burgonya

 DSC_3587s

Hozzávalók 4 főre:

80 dkg burgonya

20 dkg húsos szalonna

2 nagy fej hagyma

2,5 dl száraz fehérbor

50 dkg vegyes reszelt sajt (nálam most kevés ementáli, gouda, sok kéksajt, de ez csak elvetemülteknek való J)

Só, bors

2 ek vaj

 

A burgonyát héjában megfőzzük, kihűtjük, meghámozzuk, vékonyan felkarikázzuk.

A hagymát vékonyan felszeleteljük, a vajon megfonnyasztjuk, félretesszük. Ebben a serpenyőben megpirítjuk a kisebb falatnyi darabokra vágott szalonnát. Mikor kiengedte a zsírját, visszatesszük a hagymát és a krumplit is, felöntjük a borral és fedő alatt 5 percig főzzük.

Egy tűzálló tálba öntjük a serpenyő tartalmának felét, megszórjuk a reszelt sajt felével. Jöhet rá a maradék krumpli, végül a maradék sajt.

200 fokos sütőben addig sütjük, míg a sajt megolvad, a kilógó krumplik pedig megbarnulnak.

DSC_3590s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

 

Szólj hozzá

krumpli sajt bacon