2015. jún 24.

Frissítő citrusos salátaöntet, a nyár sztárja

írta: Hajós Ágnes
Frissítő citrusos salátaöntet, a nyár sztárja

Salátához, natúr húsokhoz vagy amihez csak akarod :)

Idén nyáron ismét szakácsnak álltam, nyitott az étterem, új ételek is kerültek az étlapra. Természetesen a nagy meleg miatt rengeteg saláta fogy, amiknek egy részéhez a most következő salátaöntetet kínáljuk.

Annyiszor készítettem már el, hogy talán álmomból felkeltve is simán menne, de nem tudom megunni, annyira finom. Azóta itthon is sokkal több salátát eszem, kifejezetten szeretem azokat, amiben sajt is van, szerintem azokhoz passzol leginkább (hozni is fogok párat nemsokára).

 

Citrusos öntet

 DSC_0497s1

Hozzávalók:

2 citrom

2 narancs

2 lime

kb. 6 ek majonéz (receptem itt

4 ek olívaolaj

Só, bors

Ízlés szerint méz vagy édesítő

 

A citrusok héját lereszeljük, levét kinyomjuk. Simára keverjük a majonézzel és az olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk.

Mivel az öntet sűrűsége függ a gyümölcsök lédússágától, a majonéz mennyisége változhat, volt rá példa, hogy kétszer annyi kellett. A lényeg, hogy kellemesen savanykás, kissé édes, ne túl híg szószt kapjunk. Ha a gyümölcsök savanyúsága miatt a szósz is savanyú, édesítővel, vagy (nem fogyókúrázók) mézzel segítsünk rajta.

DSC_0500s1

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

citrom narancs olívaolaj majonéz lime