2015. júl 04.

Tartármártás az én konyhámban

írta: Hajós Ágnes
Tartármártás az én konyhámban

Népszerű alapmártás, a hidegtálkészítés alapja

Mivel többen követelitek rajtam a hidegtálakon felkínált ételeim receptjét, gondoltam, kezdjük az alap tartármártással. Ezt senkinek sem kell bemutatni :)

Gyerekkori emlékeimben a élénken él, ahogy anyukámmal rántott sajt vagy rántott hal mellé együtt kevergetjük. Igen, ezt kivételesen már gyerekkoromban megtanultam! (Meg a tükörtojást, aztán 20 éves koromig kb. ennyi volt a tudományom).

Szóval: a legegyszerűbb receptje a tartárnak a tejföl és majonéz 2:1 arányú keveréke némi sóval és borssal. Nálam is sokáig ez volt, sőt, néha kefirrel a tejföl helyett, de nem voltam sosem elájulva tőle. Aztán a nagymamám és egy kedves (azóta sajnos eltávozott) szakács ismerősöm receptjét keverve azt hiszem, kitaláltam a tutit. Én már mindig ezt használom és sosem volt rá panasz :)

Tartármártás

DSC_0534s 

Hozzávalók 25 dkg-hoz (kb. 2,5 dl):

5 púpozott ek zsíros tejföl

3 púpozott ek majonéz (receptem itt)

1 tk mustár

10 csepp citromlé

1 csapott tk porcukor

2 ek apróra vágott petrezselyem

2 ek ecetes vagy kovászos uborka-lé

Fél mk só

Fél mk őrölt fehér bors

 

A hozzávalókat összekeverjük, ízlés szerint utánaízesítjük.

 DSC_0539s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tejföl majonéz