2015. aug 23.

Töltött paprika egyszerűen, régi recept szerint

írta: Hajós Ágnes
Töltött paprika egyszerűen, régi recept szerint

 A legismertebb nyári magyaros étel a mi konyhánkból

Kedves nagymamám tegnap kinevetett a telefonban, mikor meghallotta, hogy megint egy recept miatt "zaklatom". Nem tudtam ugyanis ellenállni a harsogóan friss paprikáknak a piacon és szerencsére a hentesnél sem állt több méteres sor, tehát elhatároztam, hogy (életemben először) töltött paprika lesz az ebéd. A paprika nélküli változatot. tehát a paradicsomos húsgombócot már többször készítettem, de a hagyományos verzió eddig kimaradt (meg valahogy nem is volt tökéletes).

A délelőtt folyamán éppen 10 kg paradicsomból készült paradicsomlé (recept itt). A passzírozás és üvegbe töltés előtt előkészítettem a paprika töltelékét, megtömtem, kifőztem a gombócokkal együtt, majd a friss paradicsomlével készült mártásban fürdetve tálaltam :)

 

Töltött paprika

  DSC_1297s

Hozzávalók 4 főre:

8 közepes tv paprika

2 közepes hagyma

70 dkg darált sertéscomb

3 ek rizs

1 nagy tojás

2 tk cukor

Olaj

Só, bors

1 l sűrű paradicsomlé

 

A hagymát apróra vágjuk, 2 ek olajon üvegesre pirítjuk, félretesszük. Ugyanebbe a serepnyőbe öntünk még egy ek olajat, megforgatjuk rajta a rizst, majd hozzáöntünk 1 dl vizet, megvárjuk, míg beszívja. A darált húst egy tálba tesszük, hozzáadjuk a tojást, hagymát, rizst, 2 tk sót és jó néhány tekerésnyi borsot. Összekeverjük, ízlés szerint még adhatunk hozzá fűszert.

6 paprika szárát és csumáját benyomjuk, majd eltávolítjuk. A húsos masszát beléjük töltjük, a maradékból pedig 5 cm átmérőjű gombócokat formálunk. Egy lábasban 1,5 l sós vizet forralunk, a töltött paprikákat óvatosan beletesszük, gyöngyözve főzzük kb. 30 percet. Kivéve melegen tartjuk, a gombócokat is kifőzzük, kb. 20 perc alatt.

A maradék paprikákat szintén kicsumázzuk, összedaraboljuk, 2 ek olajon kevés vízzel félig puhára pároljuk. Hozzáöntjük a paradicsomlét, teljesen puhára főzzük benne a paprikát, majd összeturmixoljuk, visszaöntjük az edénybe. Én egy szitán át is szoktam passzírozni, akkor lesz igazán selymes a mártás.

Ha túl híg, forralva besűrítjük, ezután sózzuk, borsozzuk, ízlés szerint cukrot is adunk hozzá.

Tálalás előtt beleforgatjuk a paprikát és a húsgombócokat. Sós vízben főtt burgonyával körítjük.

DSC_1291s

DSC_1298s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

paradicsom paprika darált hús