2016. feb 04.

Krumplisaláta tepertővel

írta: Hajós Ágnes
Krumplisaláta tepertővel

Különleges saláta, diétázók kíméljenek! :)

Elég régóta fordítok étlapokat, talán ez is az egyik oka, hogy szeretem a különleges ételeket.

Mindig inspirálódok az éppen aktuálisan nálam lévő étlapból, most egy kicsit sem fogyókúrás krumplisalátát találtam. Lehet, hogy hülyének néztek, de direkt felhívtam a főszakácsot, hogy magyarázza már el nekem, hogyan fog készülni.

Aztán neki is álltam és ahogy gondoltam, tényleg nagyon finom lett. Meg mondjuk jó laktató is, valami gyenge halat vagy csirkemellet tudok elképzelni mellé. :)

Töpörtyűs krumplisaláta

DSC_2171s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg krumpli

15 dkg (kacsa)töpörtyű

1 ek kacsazsír

1 nagy fej hagyma

4 ek majonéz (receptem itt)

4 ek kefir

Fél mk fehér bors

Só, ízlés szerint

Fél citrom leve

1 csokor petrezselyem

 

A majonézt, kefirt, citromlevet, sót és borsot simára keverjük. Megkóstoljuk, akkor jó, ha kicsit sósabb az ízlésünknél. Hűtőbe tesszük felhasználásig.

A krumplit meghámozzuk, kockára vágjuk, puhára főzzük, kihűtjük. A hagymát vékony szeletekre vágjuk, a forró zsíron párszor átforgatjuk, kivesszük, ezt is kihűtjük. A töpörtyűt félbe-negyedbe vágjuk (keveset félreteszünk a díszítéshez).

Egy nagy tálba tesszük a krumplit, töpörtyűt, hagymát, az apróra vágott petrezselyem felét és a szószt. Összeforgatjuk, megkóstoljuk, ha kell, még sózzuk. Pár órára hűtőbe tesszük, míg egy kicsit összeérnek az ízek.

Tálaláskor rászórjuk a maradék töpörtyűt és a petrezselymet.

DSC_2169s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta krumpli majonéz töpörtyű petrezselyem