2016. már 08.

Bacon-ös májpástétom, krémes és ropogós

írta: Hajós Ágnes
Bacon-ös májpástétom, krémes és ropogós

Kacsa- vagy csirkemájkrém házilag, a bolti a nyomába sem érhet

Nemrégen az egyik ismerősöm kért tőlem egy nagyobb adag májpástétomot, amit friss bagettel tudnak falatozni. Régebben készítettem egy olyan változatot, ami bacon-be volt göngyölve, de az kemény volt, nem nagyon lehetett kenyérre kenni.

Viszont bacon-ös májpástétomot ígértem, és a kencében nem csak ízében szerettem volna, hogy részt vegyen a szalonna. Azt találtam ki, hogy először kisütöm a zsírját, le is szárítgattam kicsit, hogy csak a ropogós pörc maradjon. Ezt törtem össze és kevertem a kész májkrémbe, így nem csak az ízt lehet kicsit elkülöníteni, hanem az állaga is más lett.

Nagyon finomra sikerült, fel is vettem a repertoárba :)

 

Bacon-ös májpástétom

DSC_0603s

Hozzávalók:

Fél kg pecsenye kacsamáj (vagy csirkemáj)

1 kisebb zöldpaprika

10 dkg szeletelt bacon

1 kisebb fej hagyma

1 gerezd fokhagyma

1-1 10 cm-es ág kakukkfű és rozmaring

Só, bors

1,5 dl tejszín

4 nagy ek kacsazsír

 

A bacon-t egy teflonserpenyőben ropogósra sütjük, félretesszük. A zsírján megpirítjuk az apróra vágott hagymát és a felkockázott paprikát. Hozzáadjuk a nagyobb darabokra vágott, majd villával megszurkált csirkemájat. Nagyon kevés sót adunk hozzá (a bacon miatt), alaposan megborsozzuk, belecsipegetjük a zöldfűszerek leveleit. Mérsékeljük a lángot, időnként megforgatva addig sütjük a májat, míg a külseje megsül, belül viszont szép rózsaszín marad, ne szárítsuk ki! A legvégén összeforgatjuk az összezúzott fokhagymával. Az egészet a botmixer poharába tesszük, ráöntjük a tejszínt és összemixeljük. Egy sűrűn folyós masszát kell kapnunk, ha túl híg, még adhatunk hozzá tejszínt, sőt, ha kell, még sózhatjuk. A ropogós bacont kézzel összetörjük, a kész májkrémhez keverjük.

Egy nagyobb vagy több kisebb üvegtálba kanalazzuk, elegyengetjük a tetejét, fél-1 órára hűtőbe tesszük. Közben megolvasztjuk a zsírt, de ne legyen forró, csak éppen folyós. Óvatosan a pástétom(ok) tetejére öntjük, jó pár óra vagy akár egy éjszakára is behűtjük fogyasztás előtt.

DSC_0605s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

kacsamáj bacon