2016. sze 28.

Farm öntet, a leghíresebb salátaszósz

írta: Hajós Ágnes
Farm öntet, a leghíresebb salátaszósz

Egy világmárka története és a recept

Nem gondoltam volna, hogy van olyan salátaszósz, aminek saját Wikipedia oldala van (itt)...

Sokat nézegetem a Tasty oldalt a Facebook-on, tök jó ötleteket lehet rajta találni. Valamelyik finomság egyik összetevőjeként 2 ek ranch dressing (ejtsd: rencs dresszing), vagyis farm öntetet adtak meg, volt egy kis időm, utánanéztem.

Akkor ért a meglepetés, hogy oké, hogy ez egy salátaszósz, meg úgy ezer recept van hozzá, de rendesen története van. Az ötvenes években egy Steve Hanson nevű úriember pár évet Alaszkában töltött, ott találkozott először ezzel a szósszal. Pár év múlva a feleségével Santa Barbarában megnyitottak egy farmot a turistáknak, itt szolgálták fel az étkezéseknél. Annyira népszerű volt, hogy egy idő után eladásra is csomagoltak, aztán egész Amerikában árulni kezdték. 

1972-re az általuk forgalmazott Hidden Valley Ranch márka már 8 millió dollár bevételt hozott. Szép eredmény :)

dressings-original

Maga a szósz alapja a kefir, fokhagyma, hagyma, és különféle fűszerek, majonézzel összekeverve. Én most azt a receptet hoztam, ami állítólag a legjobban hasonlít az eredetire, több forrást is megnéztem.

Egyébként tényleg nagyon finom, nekem ez lett a kedvencem, ha salátáról van szó. Rendesen feldobja az egyébként unásig ismert zöldségeket és a sima sült húst :)

 

Farm öntet (Ranch dressing)

dsc_0425s

Hozzávalók:

2 dl kefir

2 nagy ek tejföl

2 nagy ek majonéz (receptem itt)

1-1 ek aprított friss petrezselyem, kapor, snidling

Fél mk só

Pár tekerésnyi frissen őrölt bors

1-2 tk tabasco (ennek hiányában 1 tk friss citromlé + fél mk pirospaprika, legjobb, ha csípős)

1 tk mustár (ha van, magos)

1 gerezd fokhagyma

 

A fokhagymát összezúzzuk, összekeverjük a többi hozzávalóval. Azonnal is fogyaszthatjuk, de pár óra hűtés nagyon jót tesz neki.

 dsc_0423s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

fokhagyma tejföl majonéz petrezselyem