2016. nov 29.

Sörbundás apróhalak uborkás mártogatóssal

írta: Hajós Ágnes
Sörbundás apróhalak uborkás mártogatóssal

Egy kis nosztalgia és egy egyszerű, de különleges recept

Nemrég az egyik kisebb multiban sétálva ráakadtam egy nagy zacskó fagyasztott sprotnira. 

Eszembe jutott Nigella egy régi receptje, amikor ilyen apró halakat sütögetett és közben azt mesélte, hogy ez volt a nővérének a kedvence. Bár ő azt hiszem, csak simán lisztbe forgatta, de olyan jóízűen falatozták be a gyerekeivel, hogy megmaradt az emlékezetemben :)

Rögtön felsejlett lelki szemeim előtt a két kisfiam, ahogy jóízűen csipegetik, és megvettem, otthon pedig megsütöttem. Én azért megmártottam sörtésztában és kevertem hozzá egy kis mártogatóst. 

Ja, egyébként a gyerekek természetesen nem ették meg, de nekünk nagyon ízlett :)

Igazi partykaja, baráti társaságban némi alkohol mellé tökéletes, de körettel ebédre is ajánlom :)

 

Sörtésztában sült apróhal uborkás majonézzel

dsc_1113s

Hozzávalók 4 főre:

50 dkg apróhal (én most sprotnihoz jutottam)

20+10 dkg liszt

1 tojás

Kb. 3 dl sör

Só, bors

Kb. 1 l olaj a sütéshez

 

1 adag majonéz (receptem itt)

1 nagy csemege uborka

1 ek friss, aprított kapor

 

 

Az uborkát nagyon pici kockákra vágjuk, a kaporral együtt a majonézhez keverjük. Pár órára behűtjük.

A halak fejét levágjuk (nem muszáj, akit nem zavar, rajtahagyhatja). A sörtésztához egy edénybe szórjuk a 20 dkg lisztet, beleütjük a tojást, hozzáadunk 1 tk sót és bár tekerésnyi borsot. Folyamatosan keverve hozzáadunk annyi sört, hogy sűrű palacsintatészta-állagot kapjunk.

A másik adag lisztet egy másik tálba szórjuk. A halakat először ebben forgatjuk meg, majd a tésztába mártjuk és bő, forró olajban kisütjük. Papírtörlőre szedjük, forrón fogyasztjuk. Az uborkás  majonézzel és rizzsel vagy salátával kínáljuk.

dsc_1116s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sör majonéz sprotni