2019. máj 16.

Nudli, gomba, aszalt szilva - lengyel módra

írta: Hajós Ágnes
Nudli, gomba, aszalt szilva - lengyel módra

Recept a tv-műsorból egy kis Ági-féle kiegészítéssel

Még mindig nézem a legismertebb főzős csatornát, bár már leginkább csak akkor, ha nincs más a tv-ben.

Így sikerült múltkor elcsípnem a Jakubiak konyhája c. műsort és két dolog miatt is rákattantam a lengyel srác ételeire.

Az egyik, hogy két éve jártam Lengyelországban, és minden pillanatát imádtam, itt írtam is róla.

A másik, hogy tetszett a recept, a nudlit imádom, igazából mellé jöhet bármi, de ezek a hozzávalók igazán szuperek. 

Azért, hogy saját magamat is "belefőzzem": be kell vallanom, nem teljesen emlékeztem a receptre, ezért improvizáltam. Vagy én jegyeztem fel rosszul a dolgokat, vagy szimplán nekik így ízlik, de nekem kicsit száraz volt, így a tejföl és a sajt a saját ötletem. De nem bántam meg, sőt, tökéletesen passzol.

 

Nudli lengyel módra savanyú káposztával, gombával, aszalt szilvával

Hozzávalók 4 főre:

1 nagy krumpli (kb. 25 dkg)

Só, bors

1 tojás

20-30 dkg liszt

20 dkg savanyú káposzta

10 dkg szalonna (közepesen húsos)

10 dkg aszalt szilva

10 dkg közepes vagy kisfejű gomba

1 nagy ág kakukkfű

1 ág rozmaring

Só, bors

1 tk zsír vagy olaj(elhagyható)

A tetejére:

Tejföl, reszelt sajt, kevés aprított petrezselyem

 

A krumplit meghámozzuk, nagyobb kockákra vágjuk, sós vízben puhára főzzük. Átnyomjuk, vagy összetörjük, kihűtjük.

Hozzáadjuk a tojást, megsózzuk, és annyi liszttel összegyúrjuk, hogy kissé ragacsos, de testes masszát kapjunk. Enyhén lisztezett deszkán 3 cm vastag rudakra osztjuk, a kés lapjával 1 cm-esre lapogatjuk. Átlósan szintén 1 cm-esre vágjuk, nudlikat hengergetünk belőlük. Lobogó, sós vízben kis adagokban pár perc alatt kifőzzük őket. Leöblítjük, kevés olajjal összeforgatjuk.

Közben egy serpenyőben kiolvasztjuk a felcsíkozott szalonna zsírját, megfuttatjuk rajta a feldarabolt gombát, majd hozzáadjuk a kakukkfű- és rozmaringleveleket. Alaposan összepirítjuk, belekeverjük a szintén feldarabolt aszalt szilvát, és a kinyomkodott savanyú káposztát, kicsit sózzuk és alaposan megborsozzuk. Összepirítjuk.

Kikanalazzuk a serpenyőből a tartalmát, belezuttyantjuk a nudlit. Magas lángon kissé körbepirítjuk, majd visszaöntjük a körítést, és tálalhatjuk is.

Mélyebb tányérban kínáljuk, pár nagy kanál tésztát szedünk, tejföllel, reszelt sajttal és kevés petrezselyemmel megszórjuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

krumpli gomba sajt tejföl savanyú káposzta aszalt szilva