2019. okt 28.

Koós János juhtúrós polentája (egy kis marhapörivel)

írta: Hajós Ágnes
Koós János juhtúrós polentája (egy kis marhapörivel)

Egy (vagy két) tradicionális recept a legnagyobbaktól

Még mindig imádom visszanézni a régi főzős reality-ket, pedig már legalább 10 éve forgatták le őket.

Múltkor szegény megboldogult Koós János egyik vacsorája volt műsoron, kedves (és türelmes :) ) feleségével együtt erdélyi finomságokat varázsoltak a celebek tányérjára. A művész úr viselkedése egyeseknek nem tetszett, de én nagyon bírom :D

Szóval a főételük birkapörkölt volt és juhtúrós polenta, hihetetlenül gusztusos volt. Mondjuk a polentát minden formában imádom. A neten megtaláltam hozzá a receptet is, de birkapörkölt helyett klasszikus marhapörivel ettük.

Így is szuper finom volt, én személy szerint többször is ettem belőle. Úgy is, hogy nem volt mellette pörkölt, nekem magában is nagyon ízlett, szerintem főételként is simán megállja a helyét.

Nagymamám marhapörköltjének receptje itt.

 

Koós János juhtúrós polentája

 

Hozzávalók 4 főre (köretként):

2,5 dl tej

2,5 dl víz

10 dkg kukoricadara

10 dkg juhtúró

3 szelet bacon

Só, frissen őrölt bors

10 dkg sajt

 

A tejet a vízzel felforraljuk, közben kicsit megsütjük a bacon-t, de ne legyen sötét, mert később még megy a sütőbe is.

A bacon-t papírtörlőre szedjük, de a zsírjára még szükség lesz, ne öntsük ki.

A felforrt vizes tejbe magasról szórva, folyamatosan keverve adagoljuk a kukoricadarát, nehogy összecsomósodjon. Kicsit megsózzuk, nagyon megborsozzuk, közben folyamatosan keverjük, amíg besűrűsödik. Utána a legalacsonyabb lángra tesszük, még kb. 10 percet „puffogtatjuk”, közben többször megkeverjük.

A bacon zsírjával kikenünk egy kicsi tűzálló tálat, belesimítjuk a puliszka felét. Rácsipkedjük a juhtúró felét, majd befedjük a maradék puliszkával. Mehet rá a maradék juhtúró, ráreszeljük a sajtot, majd rádaraboljuk a félig megsült bacon-t. Én a maradék szalonnazsírral is megcsepegtettem.

Sütőbe toljuk 200 fokon 15-20 percre.

 

 

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tej bacon juhtúró kukoricadara