2014. feb 04.

Vörösboros marhapörkölt, ahogy a nagymamám készíti

írta: Hajós Ágnes
Vörösboros marhapörkölt, ahogy a nagymamám készíti

Marhapörkölt hagyományosan, így lesz tökéletes!

Magyar ember szereti a pörköltet. Pont. Mindenkinek van kedvence, én a marhapörköltet szeretem a legjobban. Persze ennek az elkészítése tart a leghosszabb ideig, de simán megéri. A nagymamám mindig vörösborral készíti, szerintem annyira feldobja minden pörkölt ízét, hogy én már a paprikás krumplihoz is öntök egy kicsit :)

A következőkben azt írom le, én hogy készítem a marhapörit. Persze, lehet cifrázni, hogy lecsó- vagy szalonnás alappal készítjük, de lássuk a legegyszerűbbet, nagy tudomány nem kell hozzá, csak türelem.

Vörösboros marhapörkölt

 DSC_4197s

Hozzávalók 4 főre:

1,2 kg marhalábszár

1 nagy fej hagyma

1 ek zsír (én kacsazsírt szoktam)

3 ek jó minőségű pirospaprika

2 ek darált paprika (lehet csípős)

1 dl száraz vörösbor

80 dkg krumpli

 

A marhahúst 3-4 cm-es kockákra vágjuk, a hagymát apróra.

Egy lábasban felolvasztjuk a zsírt, rádobjuk a hagymát, üvegesre pirítjuk. Félrehúzzuk, megszórjuk a pirospaprikával, összekeverjük. Hozzáadjuk a húskockákat, összeforgatjuk a paprikás hagymával, kicsit pirítjuk szárazon. Felöntjük annyi vízzel, ami éppenhogy ellepi, beletesszük a darált paprikát, felforraljuk. Kissé sózzuk (a darált paprika is sós), borsozzuk, a fedőt félrecsapva, alacsony lángon főzzük. Többször elfőzzük a levet, majd pótoljuk, így lesz szép, sűrű szaftja. Legalább 3 óra, de inkább több, mire lesz puha. A végén megkóstoljuk, ha kell, utánasózzuk, beleöntjük a bort. Egy-két perc kell, míg elforr az alkohol, fogyaszthatjuk is.

Mi sós burgonyával szoktuk enni, sok savanyúsággal.

 

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

pörkölt vörösbor marhalábszár