2014. aug 30.

Ismét gombaszezon :) - Új recept pöfeteggel

írta: Hajós Ágnes
Ismét gombaszezon :) - Új recept pöfeteggel

 Füstölt sajttal, uborkával töltve

Aki az elejétől fogva követi a blogolásomat, tudja, hogy - többek között - imádom az erdei gombákat. Annak idején indítottam egy Gombaszezon c. sorozatot, amiben különféle ételeket készítettem az éppen aktuálisan, a piacon beszerezhető gombákból.

Persze nekem is vannak kedvenceim: a vargányát tartom a legízletesebbnek (receptjeim vele itt), bár az utóbbi időben a rókagomba is nagy kedvencemmé vált, receptek (receptek itt)

Addig is, ha találtok a piacon ezekből a szépségekből, vásároljátok meg, majd megtisztítva, feldarabolva tegyétek a fagyasztóba. Én olyan 10-20 dkg-os csomagokat szoktam készíteni, az 2 embernek egy ételbe pont elég. Na, nem pörköltről vagy rántott gombáról beszélek , ahhoz nagyobb adag kellene, de szerintem ezekből a fajtákból vétek is lenne ilyeneket készíteni :)

A másik, amit imádok, az óriáspöfeteteg-gomba. Ezt ajánlom azoknak, akik nem annyira rajonganak a gombaízért, viszont valami különlegeset szeretnének az asztalra tenni. Szerencsére a helyi piacon van egy gombaárus, aki minden szezonban kínál pöfeteget, én meg rá is vetem magam, mikor meglátom :) Először csak simán kirántottam az ő tanácsára, olyan az íze, mint a rántott sajté, Zolika is szerette. Aztán cordon bleu-szerűen megtöltöttem sajttal és sonkával, ez még nagyobb siker volt.

Most ezeket gondoltam tovább, kedvenceimmel, füstölt sajttal és uborkával kombináltam, na, ez tényleg kivételesen finom lett. Még pár napotok van, hogy beszerezzétek ezt a különleges gombafajt, szerintem mindenképpen kóstoljátok meg valamelyik változatot!

Füstölt sajttal és uborkával töltött pöfeteggomba

 DSC_4100s1

Hozzávalók 4 főre:

70 dkg óriáspöfeteg-gomba

10 dkg füstölt sajt

Negyed kígyóuborka

3 tojás, liszt, zsemlemorzsa

Olaj a sütéshez

 

A gombát 1,5 cm-es szeletekre szeljük, héját levágjuk. Mindkét oldalukat megsózzuk, kicsit állni hagyjuk, míg megnedvesedik az oldala. A sajtot és az uborkát vékonyra szeljük. A gombaszeletek egyik felére teszünk pár szeletke sajtot, uborkát, majd megint sajtot. Ráteszünk egy ráillő gombaszeletet, kicsit összenyomjuk. Óvatosan bepanírozzuk, figyelve az összeillesztésekre, forró olajban, egyszer megfordítva pár perc alatt kisütjük.

Ízlés szerinti körettel, salátával, esetleg párolt rizzsel tálaljuk.

DSC_4095s1

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

gomba uborka füstölt sajt óriáspöfeteg