2015. okt 15.

Brassói borsóval, édeskrumplival

írta: Hajós Ágnes
Brassói borsóval, édeskrumplival

A szokásos vasárnapi ebéd egy kicsit megreformálva

Nálunk is mindenki szereti a brassóit, szerintem ezzel nem lehet mellélőni egy családi ebédnél. Mondjuk a hús- és krumplikockázás közben legszívesebben kiszaladnék a világból, de fő az elégedettség.

Itt már leírtam, én hogy készítem, ott is csirke felsőcombot használok, szerintem az a legfinomabb húsfajta. Most a krumpli helyett édesburgonyát tettem bele, mint nemrég a rakott édeskrumplinál. Sőt, némi borsó is került bele, de szerencsére senkinek nem volt kifogása ellene. Sőt, mindet megették :)

 

Borsós csirkebrassói édesburgonyával

ktdhd

Hozzávalók 4 főre:

40 dkg édesburgonya

15 dkg zöldborsó

50 dkg csirkemell vagy -combfilé

3 gerezd fokhagyma

1 csokor petrezselyem

3 ek olívaolaj

Só, bors

 

Az édesburgonyát meghámozzuk, kétcentis kockákra vágjuk, kb. 5 perc alatt megfőzzük (vigyázat, gyorsabban kész van, mint a sima burgonya!). Leszűrjük, félretesszük.

A húst kicsit nagyobbra vágjuk, a felhevített olívaolajra dobjuk, rászórjuk a borsót, sózzuk, borsozzuk. 5-10 perc alatt, időnként megkeverve készre sütjük, rányomjuk a fokhagymát. Keverünk rajta párat, míg megérezzük az illatát, majd hozzáforgatjuk az édesburgonyát.

Két percig együtt pirítjuk, megszórjuk az apróra vágott petrezselyemmel és fogyaszthatjuk is.

DSC_0836s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

borsó csirkecomb édesburgonya petrezselyem