2014. jan 24.

Csirkebrassói, ahogy én készítem

írta: Hajós Ágnes
Csirkebrassói, ahogy én készítem

A nagy kedvenc egy kicsit másképp

Én gyerekkoromban nagyon válogatós voltam. Szegény anyukám megtett, amit tudott, de nem volt egyszerű. Volt, amikor szigorral, később engedményekkel próbált velem némi ételt megetetni, az óvodában meg nem egyszer szó szerint tömtek (persze ettől végképp nem lett kedvem enni). Például volt idő, amikor szinte egyáltalán nem ettem húst, egyáltalán nem hiányzott. Így, amikor anyukám brassóit készített, én csak a krumplit ettem ki belőle, a többit meg átpasszoltam apukám tányérjára :)

Persze, mikor nagy lettem, már nem zavart az ételben a petrezselyem, sőt, a hús se, nagyon megszerettem :) Bár a sertéshús még mindig ritkábban kerül az asztalomra, jobban szeretem a csirkét, így a most következő, gyerekkoromat eszembe juttató fogás is csirkecomb-filéből készült.

Brassói aprópecsenye csirkéből

 DSC_2980s

Hozzávalók 2 főre:

90 dkg egész csirkecomb, vagy 50 dkg csirkecomb-filé

40 dkg krumpli

5 gerezd fokhagyma

1 csokor petrezselyem

Só, bors

Olaj a sütéshez

 

A krumplit meghámozzuk, 2x2 cm-es kockákra vágjuk. bő, forró olajban kisütjük.

A húst, ha egyben van, lebőrözzük, kicsontozzuk. Utána kb. 2 cm-es kockákra vágjuk. egy serpenyőbe 2 ek olajat öntünk, rádobjuk a húskockákat. Sózzuk, borsozzuk. Mikor kicsit megpirult, hozzáadjuk az átnyomott fokhagymákat, majd pár perc kevergetés után a krumplikockákat is. Összemelegítjük, megkóstoljuk, sózzuk, borsozzuk. Elzárjuk a gázt és hozzákeverjük az apróra vágott petrezselymet is.

DSC_2978s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

csirkecomb petrezselyem