2016. feb 20.

Csirkés muffin, a gyorséttermi változat otthon

írta: Hajós Ágnes
Csirkés muffin, a gyorséttermi változat otthon

Extra laktató szendvics csirkemellfasírttal, sajttal, zöldséggel

Hát igen, nekem is van gyengém, a meki... McDonald's, ha helyesen akarjuk írni. De ma már tartózkodom tőle, csak nagyon kivételes alkalmakkor engedem meg magamnak. Egy ideig kisebb vagyont költöttem a reggeli baconös toastra és/vagy a csirkés muffinra.

Aztán lassan felkúsztak rám a kilók. Meg utánaszámoltam, hogy ez az én kis hobbim mennyibe is fáj, és a kettő együtt egy nagy stoptáblát formázott.

Szóval nekiálltam diétázni és a kellő eredmény elérésére azzal ösztönöztem magam, hogy ha elérem az X kg mínuszt, megjutalmazom magam egy csirkés muffin-nal. Sőt, én magam készítettem, az íze tök ugyanaz lett, mint a kedvencemé.

A legjobb benne, hogy mivel a muffin-ból és a húspogácsából is több darab készül, ezeket le lehet fagyasztani. Amikor csak én vagyok itthon és kell néhány percnyi boldogság, csak felolvasztom. Hozzárakok némi zöldséget és sajtot, és kicsit kikapcsolhatok.

 

Csirkés muffin

xdghtrdk

Hozzávalók 8 kicsi darabhoz:

8 db english muffin (recept itt)

50 dkg csirkemell

1 kis tojás

Só, bors

Zsemlemorzsa

Liszt (elhagyható)

Salátalevelek

2 paradicsom

Majonéz (receptem itt)

Kevés olaj a sütéshez

 

A csirkemellet nagyon apróra vágjuk vagy ledaráljuk, összekeverjük a tojással, sózzuk, borsozzuk. Ha nagyon folyós lenne, kevés lisztet adjunk hozzá, és 8 kicsi, vékony húspogácsát formázunk. Megforgatjuk zsemlemorzsában, kevés olajon kisütjük (tipp: Mikor a második oldalát sütjük, a tetejére tehetünk sajtszeleteket olvadni).

Közben a muffinokat félbevágjuk, száraz serpenyőben megpirítjuk a vágott felüket. Mindkét oldalukat megkenjük majonézzel, az alsó felére teszünk salátalevelet, erre jön a hús, egy paradicsomszelet, majd a zsemle teteje. Azonnal fogyasszuk.

cfjzugk

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta paradicsom muffin csirkemell