2012. máj 06.

English muffin, a tökéletes reggelialap

írta: Hajós Ágnes
English muffin, a tökéletes reggelialap

Angol muffin zsemle helyett, a tojásételek tökéletes kísérője

A muffinról mindenkinek valami egyszerű süti jut eszébe, de ez most más. Be kell vallanom, szeretem a gyorséttermi kajákat és az angol reggeliket. Viszont az elsőre sajnálom a pénzt, a másikat pedig egyedül nem tudom fogyasztani, mert legalább ötféle összetevő kell hozzá:)

Az egyik nálunk is megtalálható étkezdében találtam egy fogást, amit már majdnem otthon is el tudtam készíteni, kivéve a bucit, ami az egészet körülfogta. Aztán itt megtaláltam egy receptet, ami alapján elkészíthettem a tökéletes english muffint. Persze nem csak reggelire fogyasztható, de én ehhez az étkezéshez szeretem leginkább. Tradicionálisan nem késsel, hanem villával kettéválasztva, megpirítva fogyasztják.

Kedvenc reggelijeim, aminek ez az alapja: a Benedict-tojás és a Florentin tojás

English (angol) muffin

 english muffin

 

Hozzávalók 8 db-hoz:

28 dkg liszt

1 ek cukor

1 tk só

1,5 dkg élesztő

1 tk vaj

1,5 dl tej

1-2 ek kukoricaliszt

 

A langyos tejben elkeverjük a cukrot, az élesztőt és az olvasztott vajat.

A liszthez adjuk a sót és a tejes keveréket, alaposan összedolgozzuk, rugalmas tésztát gyúrunk, majd 1 órát kelni hagyjuk.

A kelesztés leteltével a tésztát 1 cm vastagra kinyújtjuk és 8 cm-es korongokat szaggatunk belőle. Kukoricalisztben megforgatjuk, majd újra pihentetjük kb. 1 órát.

Száraz, közepesen forró serpenyőben oldalanként kb. 3-4 perc alatt megsütjük őket.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

vaj kukoricaliszt english muffin