2016. ápr 08.

Rizssaláta csípősen, sajttal

írta: Hajós Ágnes
Rizssaláta csípősen, sajttal

Újabb laktató, maradékmentő saláta medvehagymával

Sokszor írtam már, hogy ételt nem szeretek kidobni, nem is nagyon szoktam.

Rizsből valahogy sosem sikerül eltalálnom a kellő mennyiséget, mindig több lesz. Bár az is igaz, hogy annyira megszerettem a rizssalátát, hogy rizsfőzéskor már a másnapi saláta lebeg a szemem előtt :)

Már található a blogon egy változat, abban csak tojás van pluszban, azt akkor készítem, ha esetleg gyerekek is jönnek vendégségbe.

Ez a mostani viszont igazi felnőtteknek való, csípős paprika is van benne. Sőt, magamnak még némi chilit is tettem hozzá, hogy tuti legyen a hatás :)

Alapvetően ez egy elég laktató saláta, de ragadozók süthetnek maguknak hozzá egy szelet húst vagy halat...

 

Csípős-sajtos rizssaláta

DSC_3236s

Hozzávalók 4 főre:

2 bögre főtt rizs

4 tojás

1-1 csípős és tv paprika

Fél csokor medvehagyma (szezonon kívül újhagyma zöldje)

8 dkg sajt

8 dkg füstölt sajt

4 nagy ek majonéz (receptem itt)

4 nagy ek tejföl

Só, bors

Fél csokor petrezselyem

Fél lime leve

 

A tojásokat keményre főzzük, hármat felkockázunk, a negyediket négybe vágjuk a díszítéshez. A medvehagymát és a petrezselymet apróra vágjuk, a sajtot és paprikákat is egycentis kockákra vágjuk.

A rizst egy tálba szórjuk, hozzáadjuk az előbbieket.

A tejfölt simára keverjük a majonézzel és a limelével, ízlés szerint megsózzuk és -borsozzuk. A rizshez keverjük, majd üvegtálba töltjük és a tojásokkal kidíszítjük a tetejét. Fogyasztás előtt pár órára behűtjük.

 DSC_3239s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta tojás paprika sajt medvehagyma rizs majonéz