2020. nov 28.

Őszi saláta dióval, almával

írta: Hajós Ágnes
Őszi saláta dióval, almával

Ropogós zöldségek tojással, joghurtos mártással

Általában a húsokat nem szoktam "agyon"fűszerezni, a són, borson kívül maximum egyféle fűszert adok hozzájuk.

Viszont a köreteket szeretem variálni, sőt, ha van időm, többfélét is készítek.

Nemrég hűtőkisöprést végeztem, "találtam" 1 fej brokkolit, és a vasárnapi ebédhez valami salátát szerettem volna készíteni belőle. Szokásom szerint angolul rákerestem a neten a kulcsszavakra, és a legszimpatikusabb ételt elkészítettem :)

Recept ötlet innen. Persze kicsit magyarítva :D

Brokkolis-almás saláta aszalt gyümölccsel és dióval

 20190531_111500s.jpg

Hozzávalók 4-6 főre:

1 fej brokkoli

2 közepes alma

Fél csésze mazsola

Fél csésze aszalt áfonya

1 csésze dió vagy kesudió

1 nagyobb fej lilahagyma

 A mártáshoz:

3 dl natúr görög joghurt

2 nagy ek majonéz (receptem itt)

2-3 ek almaecet

2 ek méz

Só, 1 csipet fehér bors

10 levél menta durvára aprítva

 A mártáshoz valókat összekeverjük, hűtőbe tesszük.

A brokkoliról levágjuk a rózsákat, egész kicsire szeljük, minél kevesebb szár maradjon rajta. Akkor lesz igazán mutatós, ha minirózsákat kapunk.Az almát is hasonló méretűre kockázzuk, a diót és a hagymát durvára vágjuk.

Mindent összekeverünk, majd a szósszal is összeforgatjuk. Azonnal is fogyaszthatjuk, de egy kis hűtőben pihenés csak segíthet neki.

 20190531_111503.jpg

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

alma saláta joghurt brokkoli aszalt áfonya