2013. feb 08.

Apró kolbászkák rózsaszín salátával

írta: Hajós Ágnes
Apró kolbászkák rózsaszín salátával

Tökéletes vendégváró, előétel, főétel salátával

Az édeskömény és én tavaly kezdtünk barátkozni. Az első találkozásunk rosszul sikerült, nagyon nem jött be az ánizsos íze. Aztán Gabojszánál találtam egy receptet, amiben az édesköményen kívül minden hozzávaló a kedvenceim közé tartozott. Gondoltam, így talán ez is bele fog tartozni az ízvilágomba. Elkészítettem és nagyon ízlett!

Ezután én is elkezdtem kísérletezgetni. A mostani esetben vékonyra szelve, salátában próbáltam, egy könnyű ebéd részeként. Az egyszerűsége mellett gyorsan el is készült, light majonézt használtam, így az éppen aktuális diétámba is beleillett. Próbáljátok ki, jó étvágyat!

Rozmaringos kolbászkák majonézes-tormás salátával

 DSC_1258s

Hozzávalók 4 főre:

1 kg darált sertéscomb

2 nagy ág rozmaring

5 gerezd fokhagyma

Só, fehér bors

Olaj a sütéshez

 

1 kisebb kínai kel

1 nagy édeskömény-gumó

2 cékla

8 ek majonéz

6 ek ecetes torma

 

A kínai kelt és az édesköményt vékonyra szeleteljük, kihagyjuk a torzsákat. Egy tálba tesszük, a reszelő durvábbik részén belereszeljük a hámozott nyers céklákat. A majonézt elkeverjük a tormával és némi sóval, a zöldségekkel összeforgatjuk. Minimum fél órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek.

A rozmaring ágairól lehúzzuk a leveleket, felaprítjuk. A darált húshoz adjuk az átnyomott fokhagymával, nagy csipet sóval és őrölt fehér borssal együtt. Alaposan összekeverjük, kis kolbászformára alakítjuk. Egy serpenyőben olajat hevítünk, időnként megforgatva megsütjük a húst.

DSC_1261ss

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

édeskömény kolbász rozmaring sertéscomb kínai kel