2020. sze 30.

Tojáskrém - zsidó vagy lengyel?

írta: Hajós Ágnes
Tojáskrém - zsidó vagy lengyel?

DSC_1454s_600x450.jpg

A legfinomabb szendvicskrém - szerintem

Nem tudom, említettem-e már, hogy 1/16 részben zsidó származású vagyok. A nagypapám anyukáját a lánytestvéreivel együtt a második világháborúban a németek már "bevagonírozták", de az oroszok szerencsére leszedték őket.

Amúgy a felmenőim Európa különböző részeiről származnak, de az előbbi történet annyira belém égett, hogy, bár nem vagyok vallásos, de nagyon érdekel a zsidó kultúra. De főleg az ételek �

A most következő kence tipikusan az említett konyha remeke, nekem személyesen az egyik kedvencem. Persze ezt is mindenki kicsit másképp készíti. Próbáljátok ki! �

 

Zsidó tojás

Hozzávalók:

5 kemény tojás

5 dkg libazsír (lehet több)

1 kisebb fej hagyma

Só, frissen őrölt bors

1 csipet szerecsendió

1 nagy tk mustár

 

A tojásokat összetörjük, vagy apróra vágjuk. Hozzákeverjük az apróra vágott hagymát, a szerecsendiót, a zsírt és a mustárt, szép adag borsot tekerünk bele.

Beállítjuk a sóját, a vártnál kicsit többet fog felvenni. Pár órára hűtőbe tesszük összeérni az ízeket. Pirítóssal, vagy friss péksütivel kínáljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tojás hagyma libazsír szerecsendió