2013. aug 20.

Skót tojás - Lorraine után szabadon

írta: Hajós Ágnes
Skót tojás - Lorraine után szabadon

Rántott tojás húsbundában - mutatós vendégváró

Kedvencem csatornám a TvPaprika - gondolom ez nem volt kétséges. Szinte minden műsorát szeretem, sokat tanulok belőlük. Az egyik legrokonszenvesebb szakács Lorraine Pascale, a volt modell. Számomra ugyan nem teljesen érthető, hogy aki ilyen finom és egyáltalán nem diétás ételeket készít és eszik, miképp maradhat ilyen vékony, de túllépek a gonoszkodáson az ízek miatt :)

Nemrég egy roppant egyszerű vendégváró fogást mutatott, amit - mint utánaolvastam - itthon is régóta ismernek. Csak egy kicsit alakítottam rajta (kolbászhús helyett magam által ízesített darált húst használtam) és beleszerettem. Frissen és hidegen egyaránt fogyasztható, én salátával ettem. Jó étvágyat hozzá!

Skót tojás

 DSC_1880s

Hozzávalók:

6 tojás

Fél kg darált sertéscomb

1 mk kömény

1mk koriandermag

1 kis ág rozmaring

1 mk fehér bors

1 kk pirospaprika

Liszt

A panírozáshoz:

2 tojás, liszt, zsemlemorzsa

3 ek olaj

 

A hat tojást nem túl keményre főzzük (kb. 6-7 perc forrástól).  Közben a koriandert mozsárban megtörjük, a rozmaring leveleit apróra vágjuk. A többi fűszerrel együtt a darált húshoz adjuk, jól összekeverjük, ízlés szerint sózzuk. Hat részre szedjük a masszát. Levágunk egy 30 cm-es darab folpackot, egy kupac husit szétnyomkodunk rajta kézzel, hogy kb. fél centi vastag legyen. Egy tojást megforgatunk lisztben, majd a szétnyomkodott húsra tesszük. A kezünkbe tesszük a folpackot és a segítségével a húst rányomkodjuk a tojásra, megformázzuk.

Az így kapott darabokat a szokásos módon óvatosan bepanírozzuk, majd kiolajozott tepsibe ültetjük. 200 fokon megsütjük.

DSC_1883s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tojás rozmaring darált hús kömény koriandermag