2013. sze 06.

Gnocchi sütőtökkel, vargányával

írta: Hajós Ágnes
Gnocchi sütőtökkel, vargányával

Gombás-tökös tésztaétel az ősz jegyében

Tökéletesen szezonális fogást hoztam. Vargányadömping fogadott a piacon, immár egészen elfogadható áron, és a legkorábbi sütőtököket is felfedeztem, késznek éreztem magam túllépni egy régi kudarcélményen.

Pár éve, mikor már egész jól főztem, de magamtól még nem tudtam recepteket kitalálni, találkoztam valahol egy "sütőtökös gnocchi gombaszósszal" című leírással. Pontosan betartottam minden megadott értéket és egy gyönyörűségesen szétmálló galuska lett a végeredmény, pedig annyira, de annyira szerettem volna egy különlegesebb gnocchit alkotni. A szószt nem jegyeztem meg, gondolom az is felejthető volt...

Szóval ma, felvértezve az elmúlt évek tapasztalatával, nekiálltam és érzésre elkészítettem újra az ételt (persze közben mindent lemértem, hogy később megoszthassam a tapasztalataimat). És végre, végre, olyan lett, hogy az olaszok is megdicsérnének érte! A gombaszószt szintén a saját ízlésvilágomnak megfelelően alakítottam ki, nekem így lett tökéletes. Próbáljátok ki!

 

Sütőtökös gnocchi tejszínes vargányaszósszal

 DSC_3482s

Hozzávalók 4 főre:

40 dkg sütőtök

1 tojás

Só, bors

20-30 dkg liszt + a gyúráshoz

30 dkg vargánya

2 ág kakukkfű

5 dkg + 1 ek vaj

3 gerezd fokhagyma

4 dl hús- vagy zöldséglé

4 dl 10 %-os tejszín

1 púpos ek liszt

 

A gombát vékonyra szeleteljük, a vajon megpirítjuk. Hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát, belecsipegetjük a kakukkfű leveleit, sózzuk, borsozzuk. Felöntjük a tejszínnel, a húslével, 5 percig főzzük. Végül a lisztet simára keverjük 1 dl vízzel, besűrítjük vele a mártást.

A sütőtököt meghámozzuk, felkockázzuk, puhára főzzük. Kihűtjük, összetörjük, hozzákeverjük a tojást, sózzuk, borsozzuk, és annyi liszttel gyúrjuk össze, hogy jól formázható, nem ragacsos tésztát kapjunk. Lisztezett deszkán 1,5 cm vastag rudakat sodrunk. Lisztes késsel 1,5 cm-enként elvágjuk, egy szintén lisztezett villával megsodorjuk kicsit a gnocchikat. Sós, lobogó vízbe szórjuk, miután feljött a víz színére,  leszűrjük, hideg vízzel leöblítjük, egy tálba szedjük. Az egy ek vajat felmelegítjük egy serpenyőben, tálalás előtt átforgatjuk rajta a gnocchikat, a mártással leöntve tálaljuk.

DSC_3486s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sütőtök vargánya gnocchi