2014. sze 18.

Kacsamáj zsírjában sütve, az én kedvenc nassolnivalóm :)

írta: Hajós Ágnes
Kacsamáj zsírjában sütve, az én kedvenc nassolnivalóm :)

Félre a fogyókúrát, ezt meg kell kóstolni!

Most egy olyan "étel" következik, amit imádok. De tényleg, ennek sosem tudok ellenállni. Nagymamám szokta készíteni gyerekkoromban, de amint főzőcskézni kezdtem, az elsők között reprodukáltam. Sikerült is, szerintem ez elronthatatlan (kivéve, ha a gázon hagyjuk :))

Egy azonban biztos: ez nem diétás fogás. Ez az a kategória, amikor az ember elfelejti minden ígéretét és elvét, csak az ízekre figyel.

 

Zsírjában sült kacsamáj

DSC_6788s1

Hozzávalók:

Fél kg kacsa bőrös háj

Fél kg pecsenye kacsamáj (csirkemájjal is lehet)

Só, bors

 

A kacsahájat 4 cm-es darabokra vágjuk. Egy lábasba tesszük, hozzáöntünk 1,5 dl vizet, közepes lángra helyezzük. Időnként megkeverve kisütjük a zsírját. A tepertőt félretesszük, lecsepegtetjük, kinyomkodjuk, a zsírt leszűrjük. A májat 3-4 darabba vágjuk, egy másik lábosba tesszük. Leöntjük annyi langyosra hűlt zsírral, amennyi ellepi. Addig sütjük alacsony lángon (kb. 5 perc), míg a belseje éppenhogy megsül, kettévágva rózsaszín marad. Ekkor megszórjuk 1 csapott kk sóval, megborsozzuk, megkeverjük. Egy tűzálló tálba öntjük, kihűlés után lefedve hűtőben tároljuk. Pirítós kenyérre kenve, friss zöldséggel fogyasszuk.

DSC_6792s

DSC_6781s DSC_6782s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csirkemáj kacsamáj kacsazsír