2014. sze 26.

Egyszerű áfonyás brownie - muffinformában

írta: Hajós Ágnes
Egyszerű áfonyás brownie - muffinformában

Pár perc keverés, fél óra sütés és kész az extra csokis muffin.

Általában nem veszem komolyan azt a mondást, hogy a hozzávalókon nem szabad spórolni. Szerintem olcsó hozzávalókból is lehet finom ételt főzni és drága alapanyagokból is pocsékat. Csak a fantáziánk a határ...

A csokoládé kakaótartalma persze fontos, de ha nem tehetjük meg, hogy 70%-ost használunk, azért ne adjuk fel teljesen a süti-, vagy bonbonkészítést, maximum ne vigyük versenyre :)

Én holland kakaóport se vettem sose, sajnáltam rá a pénzt. Viszont múltkor a L-betűs multinál találtam egy viszonylag olcsó, de nagyon jó fajtát, amit rögtön ki is próbáltam egy alap csokis muffin receptnél. Az eredmény: összehasonlíthatatlanul finomabb, krémesebb, sokkal csokisabb sütemény, amelynek brownie-szerűen kissé olvadt a közepe. Kihűlni se volt ideje...

Ötlet innen.

Brownie-muffin áfonyával

 DSC_1607ss

Hozzávalók kb. 15 darabhoz:

15 dkg liszt

2 tojás

15 dkg vaj

15 dkg cukor

3 ek lekvár

Fél cs. sütőpor

5 dkg holland kakaópor

5 dkg étcsokoládé

3 maréknyi áfonya

 

A vajat felolvasztjuk, langyosra hűtjük, összekeverjük a lekvárral és a tojásokkal. A lisztet egy tálban szintén összekeverjük a cukorral, sütőporral, kakaóporral, majd a csokit durvára törjük. Az előbbi hármat és az áfonyát összevegyítjük, a sütőt 180 fokra előmelegítjük. A muffinformákat kibéleljük a papírokkal, háromnegyedig töltjük a masszával. A sütőben kb. 30 percig sütjük. Akkor jó, ha a tetejét megnyomva még puhának találjuk, akkor lesz lágy a közepe.

DSC_1607s

DSC_1601s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csokoládé muffin áfonya étcsoki