2015. máj 14.

A legfinomabb sajtkrém, töltheted vagy kenheted

írta: Hajós Ágnes
A legfinomabb sajtkrém, töltheted vagy kenheted

Utasellátós emlék és egy világbajnok sajtkrémrecept

Egyik kedvenc gyerekkori nassolnivalóm volt a sajtos roló.

Nem volt autónk, sokat várakoztunk a buszpályaudvar várótermében, amiből a szépemlékű utasellátó büfé nyílt. Akkor még nem tűnt fel, hogy milyen büdös van a sok cigifüsttől, mert mindenhol szabad volt dohányozni. Az egyetlen dolog, ami a szemem előtt lebegett, az az üveggel elválasztott kínáló volt, ahol a gesztenyepürétől a rántott húsos szendvicsig mindent megtaláltam. Mindent szerettem, de szerintem legtöbbször a sajtos rolóból kunyeráltam :)

Aztán felnőtt koromban egy jó ideig eszembe sem jutott. Pár éve vettem kis alumíniumhengereket és nekiálltam a szeretett nasinak. Viszont nekem a vajas, besameles töltelék annyira nem ízlett, kerestem hát helyette egy lisztnélküli, de ízben nagyon is szuper sajtkrémreceptet. Régen volt, sajnos nem emlékszem, hogy hol találtam, de azt hiszem, megleltem az igazit.

Azóta nem csak rolóba, de sonka- vagy sajttekercsbe is ezt töltöm. A maradékot pedig friss kenyérre kenve, sok zöldséggel fogyasztjuk el :)

 

Verhetetlen sajtkrém

 DSC_6487s

Hozzávalók:

1 natúr tömlős sajt

1 füstölt tömlős sajt

15 dkg reszelt trappista

2 gerezd átnyomott fokhagyma

15 dkg vaj

Só, bors

1 mk pirospaprika

3 ek tejföl

 

A hozzávalókat egy tálban villával összenyomkodjuk, lábasba tesszük, alacsony lángon összeolvasztjuk (Ha lehet, tapadásmentes lábasban készítsük, vagy teflonserpenyőben. Ha nincs, akkor folyton kevergetni kell). Mikor homogén, kihűtjük, így fogyasztjuk.

DSC_6484s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sajt tejföl sajtkrém