2015. jún 25.

Piskótatekercs ribizlivel, mascarpone-val

írta: Hajós Ágnes
Piskótatekercs ribizlivel, mascarpone-val

Életem első piskótatekercse egyszerűen, csíkosan

Nem szoktam sok sütit sütni, de úgy éreztem, egy piskótatekercset azért nekem is kell készíteni. Épp kaptam friss ribizlit meg volt itthon egy doboz krémsajt, így összedobtam ezt a végtelenül egyszerű sütit.

Ribizlis, csokicsíkos piskótatekercs

 DSC_1388s

Hozzávalók 4 főre:

7 tojás

7 ek cukor

7 ek liszt

20 dkg ribizli

25 dkg mascarpone

Ízlés szerint porcukor

1 tk kakaópor

 

A tojások sárgáját különválasztjuk, a cukorral fehéredésig keverjük. Kanalanként hozzákeverjük a lisztet, félretesszük. A fehérjéket kemény habbá verjük, hozzáforgatjuk a masszához. 3 evőkanálnyit félreteszünk, kikeverjük a kakaóporral. Egy gáztepsibe sütőpapírt terítünk, a kakaós masszával becsíkozzuk.

DSC_1383s

Pár percre 170 fokos sütőbe toljuk, csak amíg a csíkok teteje megbőrösödik. Kivesszük, gyorsan, óvatosan elosztjuk rajta a maradék masszát és visszatoljuk a sütőbe. Nem kell neki sok, kb. 15 perc és ki is vehetjük. Húzzuk le róla a sütőpapírt, tekerjük fel és hagyjuk kihűlni (én szilikonosat használtam, így nem látszott annyira a minta...). Takarjuk le nedves konyharuhával, nehogy kiszáradjon.

A mascarponét elkeverjük ízlés szerinti porcukorral. A kihűlt piskótát kitekerjük, megkenjük a krémmel, elosztjuk rajta a ribizlit. Óvatosan visszatekerjük, majd folpackba tekerve pár órára hűtőbe tesszük összeérni. Kivéve szeleteljük és tálaljuk.

DSC_1386s

DSC_1390s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csoki mascarpone ribizli