2015. jún 30.

Joghurtos padlizsánsaláta, hűsítően pikáns

írta: Hajós Ágnes
Joghurtos padlizsánsaláta, hűsítően pikáns

 Sült padlizsán frissítő mentás joghurttal

Gyerekkoromban egy darabig kifejezetten utáltam a padlizsánt. Anyukám ugyanis a fejébe vette, hogy megszeretteti velünk, ezért rögtön kétféle ételt is szó szerint belénktömött az öcsémmel. Na, ő még felnőttként sem eszi meg, ha jól tudom, én viszont egy pár éve megbarátkoztam vele.

Mikor elkezdtem sűrűbben forgatni a fakanalat, szívesen néztem az Stahl Judit műsorát (akkor még nem a szponzorokról szólt...). Ott láttam a most következő receptet, amit utána többször is elkészítettem, mert egyszerűen imádom :)

Az eredeti leírásban kész gyroshúst is kever hozzá, de én anélkül szoktam enni pirítóssal vagy ami még jobb, pitával.

 

Joghurtos padlizsánsaláta

 DSC_0249s

Hozzávalók 4 főre:

2 nagyobb padlizsán

Só, bors, olívaolaj

3 dl görög joghurt

1-1 nagy csokor petrezselyem, koriander (vagy helyette még egy petrezselyem) és menta

3 közepes fej lilahagyma

Fél citrom leve

1 gerezd fokhagyma

1 chili

4 pita

 

A padlizsánok végeit levágjuk, a gyümölcsöt 4 cm-es kockákra szeleteljük. Egy tálban rászórunk 2 tk sót, rátekerünk borsot, meglocsoljuk olívaolajjal. Alaposan összeforgatjuk, elhelyezzük egy tepsin úgy, hogy a héja legyen alul (ha van szilikonos sütőlap, azt alátehetjük). 180 fokos sütőben 30-40 perc alatt megsütjük, majd félretesszük hűlni.

Közben a lilahagymákat vékonyan felszeleteljük, egy tálba tesszük. Ráöntjük a joghurtot, a citromlét, belenyomjuk a fokhagymát, hozzáöntünk 3 ek olívaolajat. Megsózzuk, borsozzuk, alaposan összekeverjük. Apróra vágjuk a zöldfűszereket, ezt is hozzáadjuk. Belekarikázzuk a chilit (pár darabot félretehetünk a díszítéshez), ismét megkeverjük, megkóstoljuk, ha kell, még sózzuk, borsozzuk.

Beleforgatjuk a padlizsánkockákat, a pitákkal (vagy a pitákban) tálaljuk.

DSC_0323s

DSC_0248s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

citrom joghurt padlizsán olívaolaj koriander lilahagyma petrezselyem