2015. júl 24.

Paprikás krumpli egy kis extrával

írta: Hajós Ágnes
Paprikás krumpli egy kis extrával

 Kedvenc filléres ételünk megbolondítva

Nekem semmi bajom a sima paprikás krumplival, anyukám szerint az a világ legegyszerűbb étele és mindenki szereti. Sőt, fél óra alatt kész is van, szóval tuti nyerő.

Múltkor az egyik internetes csoportban elkaptam egy beszélgetést, ahol arról ötleteltek, hogy hogyan lehetne egy kicsit feldobni, érdekesebbé tenni ezt a tipikus magyar kaját. Annyi tök jó ötletet olvastam, hogy néhányat kölcsönvéve másnap el is készítettem az én felturbózott verziómat. Nagyon jó lett, szerintem fogok még kísérletezni :)

 

Paprikás krumpli – felújítva

 DSC_1735s

Hozzávalók:

60 dkg krumpli

1 nagy fej hagyma

20 dkg füstölt kolozsvári

1 szál lecsókolbász

30 dkg puha csicseriborsó

1 csapott ek pirospaprika

1 csapott ek curry

1 ek (kacsa) zsír

Kb. 1 l húslé vagy víz

 

A hagymát apróra vágjuk, a szalonnát felkockázzuk, a krumplit megpucoljuk, kockákra vágjuk.

A szalonnának kiolvasztjuk a zsírját, ha túl száraz lenne, tegyünk alá kevés zsírt. Hozzáadjuk a hagymát, sárgára pirítjuk. Takarékra vesszük a lángot, rászórjuk a pirospaprikát és a curryt, elkeverjük. Hozzáadjuk a krumplit, felöntjük annyi húslével, hogy ellepje, magasabbra vesszük a lángot, kissé sózzuk, borsozzuk.

Mikor a krumpli félkemény, hozzáadjuk a lecsepegetett, leöblített csicseriborsót, majd ismét 5 perc után a felkarikázott lecsókolbászt.

A végén annyi lének kell maradni, ami félig ellepi, ha kell, közben pótoljuk. Ezután megkóstoljuk, ha kell, sózzuk, borsozzuk.

DSC_1740s 

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

krumpli curry szalonna