2015. aug 22.

Vadas pulykával és krumpligombóccal, egészségesen

írta: Hajós Ágnes
Vadas pulykával és krumpligombóccal, egészségesen

 Nagymamám receptje az én újításommal

 A vadast is csak felnőtt koromban szerettem meg, ebből a menzai változatot kifejezetten utáltam. Nagymamám mártása kifejezetten finom volt, de a hús puhára főzése valahogy sosem sikerült neki, és meg is magyarázta, hogy ezt nem is lehet...

Aztán mikor főző-öntudatomra ébredtem, rájöttem, hogy egyáltalán nem kötelező a húst a zöldségek mellé dobni, mert pl. a pulykának az a háromnegyed óra édeskevés. Ezért ma már az előzőleg levesben megfőtt vagy maradék sült hússal készítem, ha éppen fogyókúrás időszakomat élem, rántás és fehér liszt nélkül.

 

Vadas pulyka light krumpligombóccal

 DSC_0980s

Hozzávalók 4 főre:

0,5 kg sárgarépa

0,5 kg petrezselyemgyökér

1 nagy fej hagyma

1 babérlevél

1 ek olaj

Só, bors

3 ek mustár

5 ek tejföl

1 db pulykaszárny

20 dkg krumpli

Kb. 15 dkg zabpehelyliszt

Só, bors

1 tojás

 

A pulykaszárnyat előzőleg levesben puhára főzzük vagy 170 fokos sütőben sózva-borsozva megsütjük. Mikor langyosra hűlt, kicsontozzuk, a bőrét leszedjük, félretesszük.

A hagymát apróra vágjuk, az olajon sárgára pirítjuk. Rádobjuk a megtisztított, feldarabolt répát és gyökeret, felöntjük annyi vízzel, ami bőven ellepi. Beledobunk 1 babérlevelet, sózzuk és alaposan megborsozzuk, a zöldségeket teljesen puhára főzzük (közben a főzővizet kicsit elpárologtatjuk). A babérlevelet kivesszük, botmixerrel pürésítjük, visszaöntjük a lábasba (én át is szoktam passzírozni, akkor lesz a legsimább). Hozzákeverjük a tejfölt, mustárt, még egy kis borsot, megkóstoljuk. Ízlés szerint javíthatunk rajta. Beletesszük a főtt húst, összemelegítjük, de már nem forraljuk.

A gombóchoz a krumplit héjában megfőzzük. Mikor puha, langyosra hűtjük, meghámozzuk, összetörjük. Hozzákeverjük a lisztet, tojást, alaposan sózzuk, borsozzuk, kb. fél órát állni hagyjuk. Ha nem lesz elég kezelhető a massza, még lisztet gyúrhatunk hozzá. Diónyi golyókat formálunk, lobogó vízben kifőzzük, ajánlatos egyszerre nem túl sokat beletenni, nehogy nagyon lehűtse a vizet (sőt, először csak egyet szoktam, hogy szétfő-e). Újraforrás után takarékra vesszük a lángot, 5-7 perc után egyet kettévágunk, hogy a belseje is megfőtt-e.

Tálaláskor néhány gombócot tányérra szedünk, a mártásos hússal körítjük, kevés tejföllel díszítve kínáljuk.

 DSC_0982s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

répa krumpli pulyka mustár tejföl