2016. okt 16.

Lekváros ravioli, linzer új formában

írta: Hajós Ágnes
Lekváros ravioli, linzer új formában

Ismét egy aprósüti mindenki örömére

Jön a tél, egyre több kedvem van sütizni. Mármint én általában csak készítem, nem nagyon vagyok édesszájú, de a többiek imádják.

Ez az édesség már egy ideje talonban volt, már régebben készítettem, csak lusta voltam kitenni a blogra :)

De most újra eszembe jutott, olyan kis aranyos, mutatós és sokáig el is áll. Ezt mondjuk nem tudtam tesztelni, mert gyorsan elfogyott, de az szerző esküszik rá :)

A recept innen van, kicsit leegyszerűsítettem.

 

Lekváros ravioli

dsc_3584s

Hozzávalók:

0,5 kg liszt

Fél csomag sütőpor

1 tojás

1 csipet só

25 dkg lágy vaj

3 ek tejföl

15 dkg porcukor

1 vaníliás cukor

1 citrom lereszelt héja

 

A töltéshez:

Lekvár, nekem most sűrű eper volt, de bármilyennel finom.

A tetejére:

1 tojás

 

A tésztához valókat összegyúrjuk, folpackba csomagolva a hűtőbe tesszük pár órára.

Kivéve kétfelé vesszük, az egyiket lisztezett deszkán 2-3 mm vastagra nyújtjuk, hullámos szélű kiszúróval kiszaggatjuk. (Szilikonos) sütőlapos tepsire tesszük.

A másik adag tésztát is ugyanúgy kiszaggatjuk, csak ezeknek a közepébe késsel keresztet vágunk. A tepsiben lévő tésztákra kiskanál lekvárt ültetünk. Rátesszük a vágott darabokat, a szélességénél kicsit kisebb pohárral lenyomjuk.

A tojást felverjük, megkenjük a tetejüket. 180 fokos sütőbe toljuk, aranybarnára sütjük. Kihűlve fogyasztjuk (ha sikerül megvárni :D ).

dsc_3587s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

linzer lekvár