2017. okt 26.

Másnap is puha pogácsa négy ízben

írta: Hajós Ágnes
Másnap is puha pogácsa négy ízben

Mindenki kedvence egy dagasztásra :)

Nemrég nagyobb társaságot vártam, de a kínálnivalót nem akartam túlzásba vinni (mint ahogy szoktam). 

Végül a pogácsa mellett döntöttem, méghozzá kapásból négyfélét terveztem (ennyit az egyszerűsítésről...).

Szóval kerestem egy másnap is puha pogireceptet (itt találtam) és felturbóztam.

Félreértések elkerülése végett, a receptet úgy írtam, hogy ne legyen túl nagy mennyiség. Így ha mind a négyfajta pogit el szeretnénk készíteni de csak a családnak, a "töltelékeket" negyedelni kell, és a tésztát négyfelé szedve begyúrni.

Ha viszont nagy társaságot várunk, négyszerezzük meg az alaptészta mennyiségét, és a megadott mennyiségekkel készítsünk egy halom pogácsát :D

Remélem, érthető voltam :D

Másnap is puha pogácsa négyféle módon

Hozzávalók az alaprecepthez:

60 dkg liszt

2 tk só

30 dkg vaj vagy margarin

3 dkg élesztő

Fél tk cukor

1 tojás

1 csipet pirospaprika

30 dkg tejföl

Változatok:

20 dkg töpörtyű vagy

20 dkg sajt vagy

4 ek chia mag vagy

4 ek egész köménymag

A lisztet és a sót egy tálba szórjuk, belekockázunk 25 dkg a vajat, addig morzsolgatjuk, míg a nagy darabok eltűnnek. Mélyedést készítünk a közepébe. Beleöntjük a langyos tejfölt, hiozzáadjuk a morzsolt élesztőt és a cukrot, kanállal kicsit elkeverjük. Összegyúrjuk a tésztát. Elég puha, zsíros tapintású tésztát kell kapnunk, ami nem ragad a kézre. 5-10 percig hagyjuk pihenni.

Nagyon vékonyra nyújtjuk, megkenjük a maradék, közben felolvasztott vajjal. Hosszában feltekerjük, kinyújtjuk, ezt még kétszer megismételjük. Végül egy ujjnyi vastagra nyújtjuk, késsel átlósra karcoljuk a tetejét. Kiszaggatjuk (a maradékokat újragyúrva), a tojást felverjük a pirospaprikával, megkenjük a pogácsák tetejét. 180 fokra felmelegített sütőben megsütjük.

Eddig az alaprecept, innen a változatok:

A töpörtyűshöz a darabokat nagyon apróra vágjuk, a kinyújtott tésztára szórjuk az első tekerés előtt.

A chia magossal szintén így járunk el, csak nem kell vágni.

A lereszelt sajtot és a köményt elég a tojással kenés után a pogácsákra szórni és utána kisütni.

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

pogácsa köménymag chia mag sajt töpörtyű