2019. aug 25.

Csirketorta sok-sok sajttal

írta: Hajós Ágnes
Csirketorta sok-sok sajttal

Rakott csirkecomb sütőben sütve

Szeretem a főzős reality-ket, a Hal a tortán-t és a Vacsoracsatát többször is újranéztem. Mondjuk engem leginkább csak az ételek érdekelnek, a "hírességek" alakításai kevésbé... :)

Az egyik adásban Bay Éva volt a vendéglátó, pulykatortát készített quiche lorraine-nel és birsalma dzsemmel. A videót sajnos a közelmúltban levették a vacsoracsata oldaláról, sőt, az egész oldalt megszüntették. Viszont az eredeti receptet megtaláltam itt.

No, én az egészből csak a "tortát" készítettem el, szerintem egy kis salátával vagy savanyúsággal pont elég ebédre. Csirkehúst használtam, abból is combját, aki sűrűbben olvas, tudja, hogy sokkal többre tartom, mint a mellét. 

Szóval az eredmény: omlós hús, sok-sok sajt és a mindezek mellett kimondhatatlanul finom! Jó étvágyat hozzá :)

 

Csirketorta

Hozzávalók 4 főre:

8 nagyobb darab csirke felsőcomb

2 dl tej

15 dkg sajt reszelve

15 dkg füstölt sajt reszelve

15 dkg liszt

2 dl tej

3 gerezd fokhagyma

Só, bors

3 tojás

1 kis pohár tejföl

Vaj a kenéshez

 

A tejet egy mélyebb tálba öntjük, belenyomjuk a fokhagymákat.

A combokat kicsontozzuk, bőrüket lefejtjük, félretesszük (jó lesz levesbe). A húst 2-3 darabba vágjuk, minden oldalukat sózzuk, borsozzuk, a fokhagymás tejbe áztatjuk pár órára.

A tojásokat felverjük egy edényben egy nagy csipet sóval, egy másikba szórjuk a lisztet. A husikat lecsepegtetjük, megforgatjuk a lisztben és tojásban. Kivajazott tűzálló tálba rétegezzük, minden réteg közé szórunk a sajtokból.

A végén a megmaradt lisztet összekeverjük a tejjel és a maradék tojással, valamint a tejföllel. Ráöntjük a húsokra, 180 fokos sütőbe toljuk kb. fél órára (sütőfüggő). Akkor jó, ha a tál közepén a húst benyomva már nem annyira rugalmas, a teteje pedig aranybarna. Forrón a legjobb, csak akkor nem lehet szépen cikkekre vágni :)

Salátával és/vagy sült krumplival tálaljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tojás sajt tejföl csirkecomb