2012. máj 12.

Az első sütim

írta: Hajós Ágnes
Az első sütim

Málnás-habos kosárkák

Mint nemrég leírtam, nem nagyon vagyok kibékülve a gyümölcsökkel. A süteményekkel hasonló a helyzet, sokáig nem is sütöttem szinte semmit. Viszont rá kellett jönnöm, hogy rajtam kívül mindenki édesszájú kis családomban, sőt az ismeretségi körömben is. Zolika mindene a csoki, párom és Soma mindenféle édességet imád. Legutóbb friss (és persze még elég drága) málnához jutottam. Egy-két napig tároltam, majd gondoltam, itt az idő, megsütöm életem első olyan sütijét, aminek a receptje az én ötletem...

A legviccesebb az, hogy szerintem én ettem belőle a legtöbbet. Na, nem azért, mert a többieknek nem kellett, hanem mert későn értek haza :D Igen, munkaigényes, 10 perccel tovább is tart az elkészítés, mint egy bögrés finomságot. De higgyétek el, a végeredmény megéri azt a plusz 10 percet! Emellett időnként eszembe jut az egészséges életmód. Ez a süti folyékony édesítővel, Graham liszttel  és barna cukorral készült, de ha nincs otthon, mehet minden a hagyományos fajtával.

Málnás kosárkák karamellel

O

Hozzávalók 16 darabhoz:

12,5 dkg vaj+ a kenéshez

22,5 dkg grahamliszt

2 ek barna cukor

2 ek víz

10 dkg friss málna

3 nagy ek mascarpone

1 dl habtejszín

Folyékony édesítő

5 ek cukor

A tésztához a vajat a liszttel, a cukorral és a vízzel összegyúrjuk (késes robotgépbe szórva a legegyszerűbb). 8 cm átmérőjű rudat formázunk, folpackba csomagoljuk, 20 percre hűtőbe tesszük. 16 db fém kosárkaformát kivajazunk.

A hűtőből kivéve a tésztából fél cm vastag korongokat vágunk, belenyomkodjuk a formába. Egy tepsibe tesszük a kosárkákat. 200 fokos sütőben addig sütjük, míg a széle picit megbarnul. Kihűtjük, majd kiszedjük a formából a tésztát (könnyen kijön), teljesen lehűtjük .

Közben a krémet készítjük el. A málnából kiszedünk 16 darabot (vagy amennyi kosárka lett), a többi málnát a mascarponéval és a tejszínnel és ízlés szerinti édesítővel addig keverjük, míg kemény lesz a hab (a habtejszínt előtte 12 órára hűtőbe kell tenni).

A kosárkákba töltjük, mindegyik közepébe egy-egy málnát nyomunk.

Egy serpenyőben felolvasztjuk a cukrot, vigyázva, nehogy megégjen. A karamellt a málnára, köré köré csorgatjuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

mascarpone málna karamell