2012. aug 17.

Zöldbab verseny

írta: Hajós Ágnes
Zöldbab verseny

Tudom, tudom, néha unalmas, hogy mindig a versenyekről tudósítok, amiken részt veszek. De nekem ez a hobbim. Szeretem, ha elismernek, gondolom, nem vagyok ezzel egyedül. Így múltkor beneveztem egy olyan versenyre is, ahol tényleg valami újat szerettem volna létrehozni. Az eletforma.hu-n minden héten új alapanyag kerül előtérbe. Eddig két étellel neveztem, az egyikkel nyertem is, a másik még válaszra vár (veletek már megosztottam itt).

A nyertes receptem szerintük egy nem kezdőknek való fogás (cikk itt), de szerintem a tésztagyúrásban nálam inkább csak tehetségesebbek léteznek... Szóval bárki kipróbálhatja, még az is, aki nem túl gyakorlott és nincs nagyon kibékülve ezzel a növénnyel. Például a párom is kétszer szedett belőle, pedig ő kifejezetten nem szereti...

Zöldbabos csirkemájjal töltött derelye sültpaprika-mártással

 O

Hozzávalók 4 főre:

A derelyéhez:

10 dkg zöldbab

15 dkg csirkemáj

1 kk majoranna

1 gerezd fokhagyma

2 dkg vaj

½ csokor petrezselyem

10 dkg füstölt sajt

Só, bors

20 dkg liszt+a gyúráshoz

1 tojás+a kenéshez

 

A mártáshoz:

1 adag marinált paprika (recept itt)

0,5 l főzőtejszín

3 ek snidling

Só, bors

 

A mártáshoz nagyjából lecsepegtetjük a paprikákat, 1x1 cm-esre vágjuk. Egy lábasban feltesszük főni, apróra vágjuk a snidlinget, majd ráöntjük a tejszínt. Addig forraljuk, míg a paprika szinte teljesen szétfő, ekkor botmixerrel hármat-négyet keverünk benne, megkóstoljuk, ha kell, sózzuk, borsozzuk, fogyasztásig félretesszük.

A töltelékhez a vajat felolvasztjuk, kevés vizet aláöntve puhára pároljuk a zöldbabot. Ha elforr a víz, pótoljuk. Mikor majdnem puha, belenyomjuk a fokhagymát, párat keverünk rajta. A májat falatnyi darabokra vágjuk, a babhoz adjuk. Meghintjük majorannával, megsózzuk, alaposan megborsozzuk. Kevergetjük, míg a máj megsül, majd megszórjuk a durvára vágott petrezselyemmel. Elzárjuk a gázt, egyszer megkeverjük a ragut, félretesszük hűlni. A sajtot lereszeljük, majd a kihűlt májraguval késes robotgépben durvára aprítjuk.

A lisztet egy tojással, csipet sóval és 2 ek vízzel bedagasztjuk, tetejét vékonyan leolajozzuk, 20 percig hagyjuk állni. Lisztezett deszkán nagyon vékonyra nyújtjuk. Az egyik felére kiskanálnyi halmokat teszünk. Közöttük tojással megkenjük, ráhajtjuk a tészta másik felét, összenyomogatjuk a széleket. Derelyevágóval levágjuk a tésztadarabokat, a széleiket villával alaposan összenyomogatjuk. Lobogó vízben kb. 7 perc alatt megfőzzük. Leszűrés után kevés olvasztott vajban megforgatjuk.

Tálaláskor a derelyékre szedjük a mártást, megszórjuk reszelt sajttal, meghintjük petrezselyemmel.

Szólj hozzá

zöldbab csirkemáj majoranna füstölt sajt petrezselyem