2013. már 08.

Sült oldalas párolt káposztával, hagyományosan

írta: Hajós Ágnes
Sült oldalas párolt káposztával, hagyományosan

Szokásos vasárnapi ebéd, ahogy én szoktam

Tudok ilyet is :)

Másoktól sokszor hallom, hogy mennyi különleges dolgot főzök, itthon a párom is szereti a változatosságot. Azért néha látom a szemében, hogy jól esne egy sima túrós csusza, vagy valami nagyon is megszokott... Így nemrég egy "egyszerű" sült oldalast készítettem párolt káposztával.

Nagy meglepődésemre a gyerekek is simán megették, úgyhogy az én örömöm is teljes volt :)

A képen van egy kis sült krumpli is, a sütés utolsó 20 percében dobjunk a hús mellé egy kevés félig főtt burgonyát, ha kész, sózzuk meg.

Sült oldalas párolt káposztával

 DSC_2463s

Hozzávalók 4 főre:

1 kg oldalas

3 gerezd fokhagyma

2 ág rozmaring

1 kk só

1,5 dl olaj

Frissen őrölt bors

 

1 közepes fej lilakáposzta

1 ek cukor

1 kis ág rozmaring

1 mk őrölt kömény

Só, bors

 

Az oldalast a csontok között nagyobb darabokra vágjuk. Az olajat egy tálba öntjük, belenyomjuk a fokhagymát, tekerünk bele alaposan borsot, beleszórjuk a sót, belecsipkedjük a rozmaring leveleit. Összekeverjük, beleforgatjuk az oldalas-darabokat. Egy tepsibe tesszük, 1 cm-nyi vizet öntünk alá. Lefedjük, 160 fokos sütőbe toljuk, puhára sütjük (1,5-2 óra). A végén levesszük a fóliát, és nagy lángon, időnként megforgatva ropogósra sütjük. Mondjuk én ezt a lépést ki szoktam hagyni, úgy szeretem, ha simán csak omlós :)

Közben elkészítjük a párolt káposztát. Egy lábosban 1 dl vízbe beleszórjuk a cukrot, karamellizáljuk. A káposztát félbe vágjuk, torzsáját kivágjuk. Vékonyan felszeleteljük, a megolvasztott cukorra tesszük. Összekeverjük, megszórjuk a köménnyel és a rozmaring durvára vágott leveleivel, sózzuk, borsozzuk. Alacsony lángon, időnként megkeverve puhára pároljuk.

Tálaláskor ízlés szerint szedünk a húsból és a káposztából, meglocsoljuk a pecsenyeszafttal.

DSC_2466s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

fokhagyma rozmaring lilakáposzta oldalas