2013. ápr 01.

Tormavariációk húsvétra sonkához, vagy csak úgy

írta: Hajós Ágnes
Tormavariációk húsvétra sonkához, vagy csak úgy

Készítsd házilag, ecettel, lazaccal, különlegesen!

Nem csak húsvétkor szeretem a tormát, az év többi napján is pusztítjuk. Nekem jó a bolti üveges is, ha valami husi vagy szendvics kísérőjeként fogyasztom, de ételízesítéshez inkább frissen reszelem. Ezen a hétvégén azonban gondoltam egyet, és három különböző sonkamellévalót kevertem. Mindegyik nagyon jó lett és nagy csodálkozásomra egyik sem maradt csípős. Mondjuk jobban örültem volna neki, de így megettem mellé egy egész csípős paprikát is :)

DSC_1930s

Először is zöldségtisztítóval meghámozzuk a tormát. Lereszeljük a reszelő kisebb lyukú részén, merőlegesen tartva a reszelőre, így szép apró lesz. Ha közben forgatjuk, nem lesznek nagyobb szálak se benne. Ha szabad levegőn végezzük a műveletet, kevesebb lesz a könny is :) Összesen kb. 15 dkg reszelt tormát kapunk, amely alapja lesz a következőknek:

 

Lazackrém:

 

10 dkg füstölt lazac

1 dl zsíros főzőtejszín

2 ek aprított petrezselyem

5 dkg frissen reszelt torma

1 nagy ek vaj

1 kk sambal oelek (ha nincs, 1 kk darált erős paprika+ 1 kk citromlé)

Csipet só

Fél citrom leve

 

A hozzávalókat késes robotgépbe tesszük, simára mixeljük. Ha nem elég krémes, még tehetünk bele tejszínt.

 

Koktél-tormakrém:

 

5 dkg frissen reszelt torma

1 ek majonéz

1 ek mustár

1 ek kechup

1 ek tejszín

Só, bors

 

A hozzávalókat összekeverjük, másnapig hűtőbe tesszük.

 

Pikáns, ecetes torma:

 

5 dkg frissen reszelt torma

Fél citrom leve

3 kk méz

1/2 ek fehérborecet

0,3-05 dl víz

 

A hozzávalókat összekeverjük, másnapig hűtőben érleljük. Akkor kezünkkel kicsavarjuk, csak annyi folyadékot hagyunk rajta, hogy ne legyen túl száraz.

DSC_1928s

A reggelihez fogyasztott gyönyörűséges és isteni finom fonott kalács receptjét pedig itt találtam.

DSC_0266s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

húsvét lazac citrom tejszín kalács mustár torma petrezselyem borecet sambal kechup